چرا سویه اومیکرون برای کودکان بسیار خطرناک است

CC0 / / چرا سویه اومیکرون برای کودکان بسیار خطرناک است
چرا سویه اومیکرون برای کودکان بسیار خطرناک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
دانشمندان هندی معتقدند که سویه اومیکرون ممکن است برای کودکان خطرناک تر باشد زیرا مجاری تنفسی کودکان کوچک است.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان هندی در تحقیقاتی اعلام نمودند که سویه اومیکرون ممکن است برای کودکان خطرناک تر باشد، زیرا تعداد تنفس آنها بیشتر از بزرگسالان است و این باعث می شود بدن آنها در برابر عوامل بیولوژیکی موجود در هوا ضعیف تر عمل کند. انیمه آریا، مشاور ارشد پزشکی تنفسی در موسسه پزشکی Balaji Action در دهلی نو در ادامه افزود: راه‌های هوایی و تنفسی کودکان کوچک‌تر از بزرگسالان است و این سویه جدید عمدتاً راه‌های هوایی فوقانی بیماران مبتلا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین می‌توان گفت این احتمال وجود دارد که کودکان نسبت به بزرگسالان با مشکلات تنفسی بیشتری مواجه شوند که ممکن است نگران‌کننده باشد. بر اساس آخرین اطلاعات، از ابتدای ژانویه تاکنون، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند پنج برابر شده و به بیش از 590 هزار نفر رسیده است.
به گفته پزشکان هندی، این کشور شاهد افزایش تصاعدی در تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا بوده است که به احتمال زیاد به دلیل سویه اومیکرون است.
سازمان جهانی بهداشت ازشیوع بسیار سریع سویه اومیکرون کرونا  خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
علائم جدید سویه اومیکرون کرونا شناسایی شدند
در عین حال، با توجه به تاخیر در تعیین توالی ژنوم نمونه ها، داده های دقیق در مورد مقیاس توزیع سویه اومیکرون نامشخص است. این دانشمندان خاطرنشان کردند که علائم بیماری با سویه اومیکرون در کودکان مشابه علائم بزرگسالان است - گلودرد، تب خفیف، خستگی در انها دیده می شود.
وی در ادامه گفت: "والدین باید فرزندان خود را تشویق کنند تا حد امکان در خانه بمانند، تمام اقدامات احتیاطی مرتبط با کووید-19 را رعایت کنند و با دقت از رژیم غذایی خود مراقبت کنند تا با عواقب جدی کرونا مقابله کنند." هند از نظر تعداد موارد شناسایی شده کووید-19 در رتبه دوم جهان باقی مانده است. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، از اسفندماه سال گذشته که همه‌گیری در کشور به اوج خود رسید، تعداد کل مبتلایان به ۳۵.۵ میلیون نفر، بیش از ۳۴.۴ میلیون نفر بهبود یافته و بیش از ۴۸۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала