وزارت خارجه روسیه: اعزام نیرو به قزاقستان کاملا قانونی است

© Sputnik / Vladimir Pesnyaوزارت خارجه روسیه: اعزام نیرو به قزاقستان کاملا قانونی است
وزارت خارجه روسیه: اعزام نیرو به قزاقستان کاملا قانونی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، اعزام و هدایت صلحبانان سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان را کاملاً مشروع دانست و واکنش تهاجمی ایالات متحده را گستاخانه قلمداد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان بر مبنای کاملا قانونی انجام شده و واکنش آمریکا توهین آمیز و کینه توزانه است.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده، پیشتر گفته بود که ایالات متحده نگران رویدادهای قزاقستان است، اما معتقد است که قزاقستان می تواند به تنهایی بدون کمک سازمان پیمان امنیت جمعی کنار بیاید.
بلینکن، به ویژه در مورد نقش سازمان پیمان امنیت جمعی در حل و فصل این وضعیت، گفت: یک درس از تاریخ گذشته! وقتی روس ها در خانه شما هستند، مجبور کردن آنها به ترک می تواند دشوار باشد.
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان بلینکن گفت: اگر آنتونی بلینکن اینقدر درس های تاریخ را دوست دارد، بگذارید منظورش این باشد: وقتی آمریکایی ها در خانه شما هستند، ممکن است زنده ماندن سخت باشد، نه اینکه مورد سرقت یا تجاوز جنسی قرار بگیرید.
اسپوتنیک قزاقستان: درگیری در حومه آلماتی در جریان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اسپوتنیک قزاقستان: درگیری در حومه آلماتی در جریان است
زاخارووا درکانال یوتیوبی "Soloviev Live" خاطر نشان کرد: پاسخی شفاف و کاملا قانونی به همان برخورد قانونی. مهمترین چیز: رئیس جمهور منتخب قانونی قزاقستان... هیچ سؤالی در مورد نحوه برگزاری اینکه (انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان) چطور انجام شد وجود نداشت. رئیس جمهور قزاقستان انتخاب منتخب مردم بوده و همه تشخیص دادند کار کردند، روابط برقرار کردند، بدون شک - این رئیس جمهور منتخب قانونی همان دولت قانونی است، که با درخواست کمک به سازمانی که در آن مشارکت دارد، مراجعه کرده است.
زاخارووا افزود که تنها پس از آن که درباره واقعیت ها با گسترش تهدیدهای خارجی صحبت شد، طرف قزاق مراحل درخواست برای سازمان پیمان امنیت جمعی را آغاز کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، تصریح کرد: بر این اساس، این تز مورد علاقه (غرب) که نوعی تاریخ غیرقانونی در جریان است نیز کارساز نیست. بنابراین، شرکای غربی ما زمزمه می کنند، خود را در چنین جایگاه فاجعه بار کاملاً غیرحرفه ای نشان می دهند و با یکدیگر در تضاد هستند. من این تصور را دارم که این ناتوانی کامل است، حتی آنها توهین هم می کنند. این توهین احمقانه از سوی بلینکن نشان دهنده فقدان استدلال و شکست کامل در ایجاد یک موضع سیاسی در مورد این موضوع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала