عبداللهیان: پیشنهادهای ایران، توانست مذاکرات وین را در مسیر صحیح قرار دهد

© REUTERS / EU Delegation in Viennaعبداللهیان: پیشنهادهای ایران، توانست مذاکرات وین را در مسیر صحیح قرار دهد
عبداللهیان: پیشنهادهای ایران، توانست مذاکرات وین را در مسیر صحیح قرار دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با الجزیره تأکید کرد که مسیر صحیح مذاکرات وین، به خاطر پیشنهادهایی است که ایران مطرح کرد و اگر طرف غربی، نیت کافی داشته باشد، امکان حصول توافق خوب وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای در وین، تأکید کرد که دور هفتم مذاکرات، پیچیده بود، ولی در دور هشتم، مذاکرات در مسیر صحیح قرار گرفت.
امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره که خلاصه آن، شانزدهم ماه جاری منتشر شده بود، گفت: "مسیر صحیح مذاکرات، به خاطر پیشنهادهایی بود که ایران مطرح کرد... اگر طرف غربی، نیت و اراده کافی داشته باشد، امکان حصول توافق خوب وجود دارد".
وی با بیان اینکه مقصود از توافق خوب این است که همه طرفها، احساس خرسندی کنند، خاطر نشان کرد، این مسئله مستلزم اجرای تعهدات توسط تمامی طرفهای توافق هسته‌ای است. ما وقتی از لغو تحریمها یا بر طرف شدن تحریمها صحبت می‌کنیم، منظور اجرای کامل بندهای برجام است.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
ارزیابی اولیانوف از مذاکرات برجام در هشتمین دور گفتگوها
وی در پاسخ به اینکه درباره تحریمهای آمریکا که مدعی است به خاطر مسائل حقوق بشری و نفوذ منطقه‌ای، بر ایران تحمیل کرده، تهران چه خواهد کرد، گفت: "این یکی از بخشهایی است که در میز مذاکره درباره آن اختلاف نظر .وجود دارد. آمریکاییها و طرفهای غربی بر این باور هستند که در بهترین حالت می‌توان بخشی از این تحریمها را لغو کرد که ترامپ مجددا اعمال کرده بود تا ایران بتواند از عوائد اقتصادی برجام بهره‌مند شود".
وزیر خارجه ایران با بیان اینکه "ما تأکید داریم که باید همه تحریمهایی لغو شود که ترامپ پس از خروج از برجام، وضع کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала