سازمان امور مالیاتی ایران، شمار خودروهایی که مشمول مالیات می شوند را اعلام کرد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان امور مالیاتی ایران، شمار خودروهایی که مشمول مالیات می شوند را اعلام کرد
سازمان امور مالیاتی ایران، شمار خودروهایی که مشمول مالیات می شوند را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
رئیس سازمان امور مالیاتی ایران درباره دریافت مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی ایران گفت: افرادی که ارزش خودروی آنها بالای یک میلیارد تومان است، بر اساس جدولی نسبت به مازاد یک میلیارد باید مالیات بدهند؛ با تعاملی که با پلیس راهور داشتیم، اطلاعات 17.5 میلیون خودروی سواری و دوکابین دریافت شد. آیین نامه این مالیات کمتر از 20 روز پیش ابلاغ شده است و در همین مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است.
رئیس سازمان امور مالیاتی ایران افزود: طبق محاسبات انجام شده 550 هزار خودرو مشمول مالیات شدند، جمع مالیات محاسبه شده نیز 5600 میلیارد تومان است. برای دریافت این مالیات به مالکان آنها پیامک می‌دهیم که پرداخت کنند و اگر پرداخت نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت کنند.
داوود منظور ‌به رواج پدیده حساب‌های اجاره‌ای در اقتصاد ایران نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که می‌خواهند فرار مالیاتی داشته باشند، با حساب خودشان کار نمی‌کنند، بلکه فردی را پیدا می‌کنند و با مبلغ ناچیزی حجم بالایی از تراکنش را در حساب او انجام می‌دهند. وقتی بررسی می‌کنیم فرد صاحب حساب هیچ اطلاعی از تراکنش‌های خود ندارد. یک پیرمرد یا یک پیرزن و یا جوان ناپخته‌ای حسابی را باز کرده و در اختیار افرادی که می‌توان آنها را کلاهبردار نامگذاری کرد قرار داده و حالا گرفتار شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала