رئیسی سرانجام ارز 4200 تومانی را مشخص کرد

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
اشتراک
رئیس جمهور ایران با حضور در مجلس شورای اسلامی سرانجام ارز ترجیحی را توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با تاکید بر لزوم همگرایی دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم گفت: اگر دولت می‌خواست به قانون عمل کند باید ارز ترجیحی را بدون جبران حذف می‌کرد اما خط قرمز ما سفره و معیشت مردم بوده و هست .
وی روز یکشنبه که برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس ایران حاضر شد و گفت: در روز تقدیم لایحه بودجه، ابعاد و شاخص‌های آن را بیان کردم. حضور دو باره برای بودجه مسبوق به سابقه نبوده است. اما از باب احترام به قانون و آیین‌نامه مجلس و اجابت دعوت مجلس بار دیگر در برای تبیین بودجه ۱۴۰۱ حضور پیدا کردم.
رئیسی درباره ارز ترجیحی گفت: اساس مقرر شد اولا ارز ترجیحی برای چند ماه آتی ادامه پیدا کند تا شرایط عادی شود. دوما حذف ارز ترجیحی بدون جبران برای مردم به ویژه خانواده‌های نیازمند کار درستی نیست حتماً باید این جبران صورت گیرد لذا در این لایحه هر دو نکته رعایت شد و لایحه تقدیم مجلس شد.
رئیس جمهور ایران همچنین افزود: مجلس محترم بعد از اینکه لایحه مطرح شد، فوریت لایحه را رد کردند و مقرر شد لایحه به صورت عادی بررسی شود به عبارت دیگر مجلس اعلام نکرد که ارز ترجیحی را چه کنیم و اعلام نکرد که چگونه جبران کنیم. نه رای به ادامه ارز ترجیحی دادید و نه رای به جبران حذف ارز ترجیحی.
ابراهیم رئیسی ادامه داد: ترجمه رای به عدم فوریت لایحه دولت این بود که "طبق قانون باید ارز ترجیحی حذف شود." لذا شرحی برای ریاست مجلس نوشتم و گفتم که در جلسه برای نمایندگان تبیین شود که عدم رای به فوریت لایحه بدین معنا است که ارز ترجیحی باید حذف شود.
وی گفت: این کار را به مصلحت ندانستیم معتقد بودیم که این کار شوک وارد کردن به سفره و معیشت مردم است که خط قرمز دولت است. رهبری مشکل را حل کردند و اجازه دادند وضعیت اقتصادی فعلی را تا تعیین تکلیف قطعی ارز ترجیحی ادامه دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала