روسیه: کسی نباید حق قزاقستان برای درخواست کمک از سازمان امنیت جمعی را زیر سوال ببرد

© Sputnik / Vitaliy Belousovروسیه: کسی نباید حق قزاقستان برای درخواست کمک از سازمان امنیت جمعی را زیر سوال ببرد
روسیه: کسی نباید حق قزاقستان برای درخواست کمک از سازمان امنیت جمعی را زیر سوال ببرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اظهار داشت، روسیه معتقد است که رویدادهای قزاقستان از خارج الهام گرفته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اظهار داشت، روسیه معتقد است که رویدادهای قزاقستان از خارج الهام گرفته شده است و امیدوار است که هیچ کس حق این کشور برای کمک گرفتن از سازمان پیمان امنیت جمعی را مورد مناقشه قرار ندهد.
نمایندگان دولت آمریکا پیشتر گفته بودند که در مورد مشروعیت درخواست مقامات قزاقستان برای ورود یک گروه حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی، تردید دارند.
اعزام تجهیزات هوایی سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
ارسال تجهیزات هوایی سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان

آنتونوف در فیس بوک خود در پاسخ به این اظهار نظر مقامات امریکایی نوشت: "روسیه بر این باور است که رویدادهای خشونت آمیز که از خارج کشور دوست قزاقستان تحریک می شود، با هدف تضعیف امنیت و یکپارچگی آن است. ما در تلاش برای بازگرداندن زندگی عادی در قزاقستان مشارکت خواهیم کرد".

وی افزد: " در مورد نقش واشنگتن، امیدواریم هیچ کس حق قزاقستان برای اعمال ماده 4 منشور سازمان پیمان امنیت جمعی را مورد مناقشه قرار ندهد. "
اعتراضات گسترده در قزاقستان از اوایل سال 2022 آغاز شد. سپس ساکنان شهرهای ژانائوزن و اکتائو در منطقه مانگیستاو - منطقه تولید نفت در غرب کشور - با افزایش دو برابری قیمت گاز مایع مخالفت کردند، سپس اعتراضات به شهرهای دیگر گسترش یافت. در آلماتی، پایتخت قدیمی جمهوری، در روزهای 4 و 5 ژانویه، درگیری با نیروهای امنیتی رخ داد، پلیس از گاز و نارنجک های گازدار استفاده کرد. در سرتاسر قزاقستان اینترنت قطع شد و پخش تعدادی از کانال های تلویزیونی به طور موقت متوقف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала