رایج‌ترین نشانه‌های سویه امیکرون شناسایی شدند

© Depositphotos.com / Subbotinaرایج‌ترین نشانه‌های سویه امیکرون شناسایی شدند
رایج‌ترین نشانه‌های سویه امیکرون شناسایی شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
پزشکان بریتانیایی، سردرد را یکی از رایج‌ترین نشانه‌های امیکرون نامیدند.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر کلر استیو، یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن بریتانیایی برای ردیابی علائم عفونت با مطالعه ZOE Covid، گفت: نمودهای سویه امیکرون در 75 درصد موارد مشابه نشانه های معمول سرماخوردگی است. سخنان او توسط دیلی اکسپرس نقل شده است.
این متخصص خاطرنشان کرد که این بیماری در مبتلایان به نوع جدید SARS-CoV-2 عمدتاً خفیف است، اما مسری بودن بالای این ویروس می تواند سیستم مراقبت های بهداشتی را بیش از حد تحت فشار قرار دهد. این پزشک گفت: برای جلوگیری از شیوع اومیکرون، مقامات باید سه علامت دیگر را که در سرماخوردگی رایج است، در نظر بگیرند.
"این واقعیت که با 75 درصد موارد جدید کووید-19، علائم مشابه علائم سرماخوردگی است و علائم کلاسیک بسیار کمتر است، به این معنی است که توصیه های مقامات باید فوری به روز شود. < ...> مایلیم علائمی مانند گلو درد، سردرد و آبریزش بینی در اسرع وقت به این لیست اضافه شود."
سویه جدید B.1.1.529 در اواخر نوامبر در بوتسوانا و آفریقای جنوبی کشف شد. حاوی ده ها جهش در پروتئین S است که پاتوژن برای آلوده کردن سلول ها به آن نیاز دارد. به گفته محققان، بسیاری از تغییرات جدید در ژنوم SARS-CoV-2 نشان‌دهنده قابلیت انتقال بالای این نوع و مقاومت در برابر آنتی‌بادی‌های محافظ افرادی است که بیمار و واکسینه شده‌اند. اعتقاد بر این است که B.1.1.529 در ابتدا در یک فرد نقص ایمنی مانند فردی که به HIV آلوده شده است، ایجاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала