دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای خاموش کردن "دروازه جهنم"

© REUTERS / Antonio Parrinello دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای خاموش کردن "دروازه جهنم"
دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای خاموش کردن دروازه جهنم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان دستور خاموش کردن آتش سوزی در دهانه گازی بر روی تپه ای که به "دروازه جهنم" معروف است را داد، این دروازه به مدت 40 سال می سوزد.
به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون ترکمنستان روز جمعه گزارش داد، قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان به مقامات این کشور دستور داد راهی برای خاموش کردن دهانه گاز در صحرای قراقوم که در بین گردشگران خارجی به "دروازه جهنم" معروف است، بیابند.
رئیس دولت ترکمنستان طی سخنانی در جلسه دولت از طریق لینک ویدئویی دستور مربوطه را به شاخیم آبراخمانوف معاون نخست وزیر که مسئولیت مجتمع نفت و گاز را بر عهده دارد، این دستور را صادر کرد.
بردی محمداف خاطرنشان کرد: سال هاست که گاز طبیعی به مقدار زیاد در منطقه دروازه جهنم سوزانده می شود. به گفته رئیس جمهور ترکمنستان، "این وضعیت تاثیر بدی بر محیط زیست و سلامت مردم ساکن در نزدیکی دارد."
وی ادامه داد: علاوه بر این، ما در حال از دست دادن مواد خام با ارزشی هستیم که می‌توان آن را صادر کرد و پول به‌دست‌آمده را می‌توان برای بهبود رفاه مردم مصرف کرد. برای این کار باید راه اطفای این آتش سوزی در دروازه جهنم را بیابیم".
Картофель - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
برگشت سیب زمینی های صادراتی ایران از ترکمنستان
تاریخچه دهانه "دروازه جهنم"
این دهانه در صحرای قراقوم در نزدیکی روستای دروازه و در 266 کیلومتری پایتخت کشور ترکمنستان، عشق آباد واقع شده است. در سال 1971، زمانی که در این مکان چاهی در جستجوی گاز طبیعی حفر می شد، ریزش رخ داد. زمین شناسان تصمیم گرفتند گازی را که از سوراخ خارج می شود آتش بزنند، به این امید که ظرف چند روز کاملاً بسوزد. اما آتش تا به امروز می سوزد و گردشگران را به خود جذب می کند.
اکنون به دستور رئیس جمهور ترکمنستان این آتش جاوید خاموش خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала