اعتراض های اخیر در قزاقستان تاکنون حدود 200 میلیون دلار خسارت برجای گذاشته

© REUTERS / Pavel Mikheyevاعتراض های اخیر در قزاقستان تاکنون حدود 200 میلیون دلار خسارت برجای گذاشته
اعتراض های اخیر در قزاقستان تاکنون حدود 200 میلیون دلار خسارت برجای گذاشته  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
میزان تقریبی خسارات وارده حدود 200 میلیون دلار می باشد، که بیشترین میزان خسارت مربوط به منطقه آلماتی بوده است.
به گزارش منابع خبری، میزان خسارات ناشی از ناآرامی های اخیر در قزاقستان در حال حاضر حدود 200 میلیون دلار براورد شده است. پرتال خبری Informburo.kz به نقل از اتاق ملی کارآفرینان می نویسد که تا ساعت 21 هفتم ژانویه به وقت محلی قزاقستان در اثر اغتشاشات و تظاهرات های اخیر در نه منطقه این کشور 848 مجموعه تجاری و 1021 واحد مربوطه آسیب دیده اند. میزان تقریبی خسارات وارده حدود 200 میلیون دلار می باشد، که بیشترین میزان خسارت مربوط به منطقه آلماتی بوده است.

لازم به ذکر است که در روزهای آغازین سال جدید میلادی، سال 2022، ساکنان برخی شهرهای مانگیستائو در غرب قزاقستان علیه افزایش دوبرابری قیمت گاز مایع (ال پی جی) به خیابان آها آمدند و دست به اعتراض زدند. این اعتراضات به دیگر شهرهای قزاقستان نیز کشیده شد. صبح پنجم ژانویه قاسم جومارت توکایف استعفای دولت را پذیرفت، و دولت را به دلیل وضعیت موجود و ناآرامی ها مقصر دانست. پیشتر، سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد، برای برقراری ثبات در قزاقستان نیروهای حافظ صلح برای مدت زمان محدود به این کشور اعزام شده اند.
یکی از رهبران تظاهرات و اعتراضات در قزاقستان بازداشت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
یکی از رهبران شورش و اعتراضات در قزاقستان بازداشت شد
گفتنی است، مختار ابلیازوف بانکدار سابق در قزاقستان روز جمعه در مصاحبه با رویترز گفت که خود را رهبر اعتراضات در قزاقستان می داند. ابلیازوف خاطرنشان کرد که "روزانه معترضان در آلماتی از او می پرسند که چگونه باید عمل کند." او همچنین اعلام کرد که اگر اعتراض به میزان مناسب برسد، برای ریاست "دولت موقت" به قزاقستان بازخواهد گشت. این بانکدار سابق که در پاریس مصاحبه خود را انجام داده است، همچنین افزود که برای هماهنگی اعتراضات از کشورهای غربی بودجه دریافت نکرده است. در عین حال، ابلیازوف از کشورهای غربی خواست تا در آنچه در قزاقستان اتفاق می‌افتد مداخله کنند تا از نزدیکی این جمهوری با روسیه جلوگیری کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала