واکنش جنجالی داوری به اظهارات علم الهدی

CC0 / Sonia Sevilla / واکنش جنجالی داوری به اظهارات علم الهدی
واکنش جنجالی داوری به اظهارات علم الهدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
اظهارات امام جمعه مشهد درباره قدرت خرید مردم و مقایسه قیمت چلوکباب با سال‌ها قبل، واکنش مشاور سابق احمدی‌نژاد را برانگیخت.
به گزارش اسپوتنیک، علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در انتقاد به برخی اظهارنظرها درباره قیمت دلار گفته بود: برخی می‌گویند یک روزی آمریکا مملکت ما را گرفته بود و دلار هم هفت تومان بود؛ آمریکا را بیرون کردیم و امروز دلار به 20 و چند هزار تومان رسیده است. آن روز که دلار هفت تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد روزانه خود، برای ناهار چیزی بیشتر از نان‌، پنیر و انگور نمی‌توانست بخورد. در حالی که امروز یک کارگر با یک‌ سوم مزد روزانه خود برای ناهار حداقل یک چلوکباب می‌تواند بخورد.
این اظهارات موجب شده که عبدالرضا داوری مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتر خود قیمت چلوکباب و حقوق کارگر را مقایسه کند.
وی در توییتر نوشت: "در سال 1357: حداقل حقوق روزانه کارگران: 210 ریال قیمت چلوکباب کوبیده: 50 ریال در سال 1400: حداقل حقوق روزانه کارگران: 890 هزار ریال قیمت چلوکباب کوبیده: 610 هزار ریال یک کارگر در سال 1357 با حداقل حقوقش چهار پرس و در سال 1400 یک پرس چلوکباب کوبیده میخرید."
داوری در این توئیت با محاسبه قیمت‌ها، اظهارات علم‌الهدی را اینطور زیر سوال برده که الان با یک سوم حقوق کارگر نمی‌توان چلوکباب خرید اما برعکس در سال 57 کارگر با حداقل حقوق یک روز می‌توانست چهار پرس چلوکباب بخرد.
حتی یک جستجوی ساده در استارتاپ‌های سفارش آنلاین غذا در ایران نیز نشان می‌دهد که قیمت یک پرس چلوکباب کمتر از 55 هزار تومان نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала