نماینده مجلس ایران: دولت به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست

© IRNAنماینده مجلس ایران: دولت به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست
نماینده مجلس ایران: دولت به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ایران: در شرایط حساس فعلی، دولت با هر نوع افزایش در قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد آنلاین، مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ایران، گفت: در واقع دولت معتقد است در شرایط فعلی ایجاد ثبات در بازارهای کشور مهمترین رویکردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و دولت خود را بر این امر متعهد می داند. بر اساس اعلام وزیر نفت طرح کارت انرژی شهروندی نیز به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست، بلکه دولت با اجرای پایلوت طرح به دنبال راهکارهایی است که زمینه توزیع عادلانه تر یارانه بنزین در کشور را فراهم سازد.
مصطفی نخعی، نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس ایران گفت: بر اساس اعلام وزیر نفت قرار است سهمیه ای برای هر فرد ایرانی در نظر گرفته شود تا از این پس روند توزیع یارنه بنزین به جای خودرو محور بودن به صورت خانوار محور بودن تغییر وضعیت دهد. البته در خصوص میزان یارانه پرداختی هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده و اعداد و ارقامی حول و حوش 15تا 20لیتر برای هر کارت ملی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: عمده اشکالاتی این تصمیم، زمان اجرای این طرح است که با توجه به التهابات اقتصاد کشور، نمایندگان برهه فعلی را موعد مناسبی برای اجرای آن نمی دانند. از آنجا که دولت تصمیم به حذف ارز 4200 تومانی نیز گرفته، همزمانی اجرای این طرح با حذف ارز 4200تومانی، خطر بروز تکانه های تورمی را افزایش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала