تردید در توانایی رئیس جمهور ترکمنستان در خاموش کردن دروازه جهنم

CC BY-SA 2.0 / Laika ac / Darvazaتردید در توانایی رئیس جمهور ترکمنستان در خاموش کردن دروازه جهنم
تردید در توانایی رئیس جمهور ترکمنستان در خاموش کردن دروازه جهنم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
زمین شناس روس: رئیس جمهور ترکمنستان نمی تواند دروازه های جهنم را خاموش کند.
به گزارش اسپوتنیک، از نظر فنی می توان دهانه گازی سوزان دروازه در ترکمنستان را که مردم آن را دروازه جهنم می نامند خاموش کرد، اما قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور موفق نخواهد شد. این را الکساندر سولیونی زمین شناس روس در پخش ایستگاه رادیویی مسکو اعلام کرد.
به گفته وی، تنها یک انفجار هدایت شده به توقف احتراق در قیف کمک می کند، که منجر به فروپاشی یک جسم طبیعی می شود، اما خود این روش بسیار پرهزینه خواهد بود. این زمین شناس پیشنهاد کرد که رهبری جمهوری به سادگی قادر به یافتن ابزار و متخصصان توانمند برای اجرای این طرح نخواهد بود.
دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای خاموش کردن دروازه جهنم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای خاموش کردن "دروازه جهنم"
وی گفت: اینها همه حرف است و پول و مواد منفجره و متخصص اختصاص دهید تا انفجاری رخ دهد و شعله خاموش شود. از آنجایی که در داخل، در یک چاله می سوزد، انجام این کار دشوار است.
وی افزود که تخریب "دروازه جهنم" واقعاً فایده‌ای نخواهد داشت، زیرا "کسی به آن فکر نمی‌کند". کل این سوراخ پر می شود، گاز خارج می شود، اما نمی سوزد. چگونه انجامش بدهیم؟ این متخصص اضافه کرد: اکنون هیچکس به [این] نیاز ندارد.
بردی محمداف ایده تخریب دهانه دروازه جهنم را در جلسه دولت در روز جمعه 16 دی ماه مطرح کرد. رئیس جمهور اجازه سوزاندن گاز را غیرمنطقی دانست. علاوه بر این، او تاکید کرد که "دروازه های جهنم" بر سلامت ساکنان محلی و وضعیت محیطی تأثیر منفی می گذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала