بریتانیا برای رقابت با روسیه به تولید موشک های مافوق صوت روی می آورد

© AP Photo / Francois Moriانگلیس برای رقابت با روسیه به تولید موشک های مافوق صوت روی می آورد
انگلیس  برای رقابت با روسیه به تولید موشک های مافوق صوت روی می آورد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
راداکین، رئیس ستاد نیروی دفاعی بریتانیا از برنامه هایی برای توسعه موشک های مافوق صوت خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، تونی راداکین، رئیس ستاد نیروی دفاعی بریتانیا گفت که بریتانیا قصد دارد موشک های مافوق صوت برای رقابت با روسیه در این زمینه را توسعه دهد. راداکین در مصاحبه ای با نشریه بریتانیایی تایمز گفت: "ما موشک های مافوق صوت نداریم، اما باید داشته باشند." این نشریه در این زمینه خاطرنشان می کند که راداکین برنامه هایی را ترسیم کرد که هدف آن "رقابت با قدرت نظامی رو به رشد روسیه است."
گفتنی است، سلاح های مافوق صوت روسیه: چندین سیستم مافوق صوت در سال های اخیر در روسیه توسعه یافته است. نیروهای مسلح در مجتمع هواپیمای خنجر در حال انجام وظیفه رزمی آزمایشی هستند، موشک مافوق صوت زیرکون در حال انجام آزمایش‌های دولتی است و موشک‌های راهبردی با یگان گلاید فراصوت آوانگارد در حالت آماده‌باش هستند.
موشک مافوق صوت روسی به هشت واحد صوت ارتقاء یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2021
ژنرال آمریکایی: روسیه از آمریکا در فناوری مافوق صوت پیشی گرفته است
پیش از این رئیس جمهور روسیه در سخنانی در خصوص قدرت موشک های مافوق روسیه گفت: خوب، ما نه تنها پتانسیل سنتی موجود در خدمات را مدرن می کنیم، بلکه سامانه های جدیدی را نیز معرفی می کنیم و از این نظر می توان با اطمینان گفت که امروز از نظر این شاخص در دنیا رتبه اول را داریم.وی خاطرنشان کرد که امروزه تنها روسیه دارای سلاح های مافوق صوت است، اما دیر یا زود دیگر قدرت های نظامی برجسته جهانی نیز این سلاح ها را در اختیار خواهند داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала