ارسال تجهیزات هوایی سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر اعزام تجهیزات هوایی سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان
اعزام تجهیزات هوایی سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اشتراک
به دلیل ادامه اعتراضات در قزاقستان، بارگیری تجهیزات نظامی و هوایی نیروهای حافظ صلح به قزاقستان آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای نظامی و تجهیزات هوایی نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی از روز شنبه بارگیری در منطقه ایوانوو را برای تحویل این تجهیزات نظامی به قزاقستان را آغاز کرده اند.
در فرودگاه منطقه ایوانوو، بارگیری نیروهای نظامی و نیروهای هوابرد بر روی هواپیمای ترابری نظامی Il-76 که به مقصد جمهوری قزاقستان حرکت می کند، آغاز شده است.
همانطور که در بیانیه وزارت دفاع روسیه ذکر شده است، پس از ورود، نیروهای نیروهای حافظ صلح به قزاقستان، روسیه شروع به انجام وظایف خود خواهند کرد.
از سوی دیگر، امروز سرویس مطبوعاتی کرملین امروز شنبه از تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و قزاقستان درباره تحولات این کشور خبر داد. سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد: "گفتگوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و قاسم جومرت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان انجام شد. رئیس جمهور قزاقستان به تفصیل از وضعیت کنونی این کشور خبر داد و خاطرنشان کرد که وضعیت رو به ثبات است."
اعتراض های اخیر در قزاقستان تاکنون حدود 200 میلیون دلار خسارت برجای گذاشته  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2022
اعتراض های اخیر در قزاقستان تاکنون حدود 200 میلیون دلار خسارت برجای گذاشته
اعتراضات گسترده در قزاقستان از اوایل سال 2022 آغاز شد. سپس ساکنان شهرهای ژاناوزن و آکتائو در غرب کشور با افزایش دو برابری قیمت گاز مایع مخالفت کردند. سپس اعتراضات به شهرهای دیگر، از جمله آلما آتا، پایتخت قدیمی و بزرگترین شهر جمهوری گسترش یافت: غارت در آنجا آغاز شد، ستیزه جویان به مؤسسات دولتی حمله کردند، سلاح ها را بردند. در پاسخ، مقامات در سراسر کشور تا 19 ژانویه وضعیت اضطراری اعلام کردند و عملیات ضد تروریستی را آغاز کردند. بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود 1000 نفر در جریان اعتراضات در قزاقستان زخمی شدند. به گفته وزارت امور داخله جمهوری، 18 مامور امنیتی کشته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала