در آمریکا از توانایی اف-35 برای انهدام نیروهای مسلح روسیه در دریای بالتیک خبر دادند

© AP Photo / Staff Sgt. Chris Thornbury / U.S. Air Forceآمریکا، ترکیه را به طور قطعی از برنامه‌ اف۳۵ کنار گذاشت
آمریکا، ترکیه را به طور قطعی از برنامه‌ اف۳۵ کنار گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
اشتراک
نشنال اینترست: ورود سریع نسل جنگنده های نسل پنجم آمریکایی اف-35 به کشورهای اروپایی، مهار و نابودی نیروهای مسلح روسیه را در صورت درگیری در دریای بالتیک آسان می کند.
به گزارش اسپوتنیک، کریس آزبورن، ستون‌نویس و کارشناس نظامی در مقاله‌ای برای نشنال اینترست نوشت: تنها در چند سال اخیر تعدادی از کشورهای اروپایی قراردادهایی را برای خرید جنگنده های آمریکایی امضا کردند، آنها را در نیروی نظامی خود به خدمت گرفتند یا ناوگان اف-35 خود را گسترش دادند. همه اینها اساساً توازن قوا را در شمال اروپا تغییر می دهد و به نیروی هواییایالات متحده و متحدان آن در ناتو امتیاز تاکتیکی می دهد.
آزبورن گفت: "این تمرکز اف-35 در شمال اروپا به ایالات متحده و متحدانش این امکان را می دهد که در صورت نیاز، حمله گسترده ای از جنگنده های نسل پنجم به حریم هوایی روسیه را به سرعت سازماندهی کنند".
به گفته وی، روسیه خود را در شعاع انهدام جنگنده های لهستان، فنلاند، نروژ، دانمارک، هلند و حتی بریتانیا می بیند. یکی دیگر از مزیت های تاکتیکی، توانایی هواپیمای اف-35برای تبادل اطلاعات پرواز در زمان واقعی با استفاده از سیستم MADL(Multifunction Advanced Data Link) است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала