توئیت ظریف در آستانه دومین سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

© Sputnik / Akbar Sharifiniaraghتوئیت ظریف درباره آزمایش موشکی فرانسه
توئیت ظریف درباره آزمایش موشکی فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه پیشین ایران در پیامی تسلیت و پوزش خود را به بازماندگان جان باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی ابراز داشت.
به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در آستانه دومین سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: دو سال پیش، زندگی ۱۷۶ نفر به طور ناگهانی به دلیل یک خطای وحشتناک پایان یافت - هزاران آسیب را برای همیشه بر جای گذاشت.
ظریف در ادامه در حساب توئیتری خود افزود: در حالی که هیچ چیزی آنچه را از دست داده‌اند، پس نخواهد داد، من یک بار دیگر صمیمانه تسلیت و پوزش خود را به همه کسانی که عزیزانشان را از دست دادند، ابراز می‌کنم. ما همراه با شما محزون هستیم.
پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که در عملیات شهید سلیمانی هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و ساقط شد. این هواپیما در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت که به فاصلهٔ ۲۴ ثانیه از سامانهٔ موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала