امضای تاریخی توافق نامه ژاپن و آمریکا برای حفظ پایگاه های نظامی آمریکا

© Sputnik / Denis Petrov /  مراجعه به بانک تصاویر امضای تاریخی توافق نامه ژاپن و آمریکا برای حفظ پایگاه های نظامی آمریکا
امضای تاریخی توافق نامه ژاپن و آمریکا برای حفظ پایگاه های نظامی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
اشتراک
ژاپن و ایالات متحده آمریکا توافق نامه ای را در مورد هزینه های حفظ پایگاه های نظامی آمریکا امضا کردند. در مجموع بیش از 50 هزار پرسنل نظامی آمریکا در ژاپن مستقر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه ای اعلام نمود که ژاپن و ایالات متحده آمریکا توافق نامه ای را در مورد هزینه های مربوط به استقرار پایگاه های نظامی ایالات متحده امضا کردند. این نشست در قالب دیدار "دو به علاوه دو" با حضور روسای سیاست خارجی و دفاعی دو کشور برگزار شد. در مجموع بیش از 50 هزار پرسنل نظامی آمریکا در ژاپن مستقر هستند.
این سند توافق نامه که مورد توافق توکیو و واشنگتن است، دوره سالهای 2022 تا 2026 را پوشش می دهد. ژاپن برای این دوره 1.055 تریلیون ین (9.29 میلیارد دلار) برای تعمیر و نگهداری پایگاه هزینه خواهد کرد. این رقم سالانه حدود 211 میلیارد ین (1.85 میلیارد دلار) خواهد بود که تقریباً 10 میلیارد ین (86.2 میلیون دلار) بیشتر از هزینه های سال مالی جاری است که در 31 مارس به انقضا می رسد. 20 میلیارد ین (176 میلیون دلار) برای بهبود سیستم پشتیبانی برای تمرینات نظامی مشترک بین ژاپن و ایالات متحده استفاده می شود، این هزینه ها با استفاده از هوش مصنوعی برای شبیه سازی اقدامات دشمن انجام خواهند شد.
توافق ژاپن و آمریکا در خصوص همکاری با یکدیگر در همه مسائل پیرامون چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
توافق ژاپن و آمریکا در خصوص همکاری با یکدیگر در همه مسائل پیرامون چین
طی آن از فناوری های هوش مصنوعی برای شبیه سازی اقدامات دشمن استفاده خواهد شد. 164 میلیارد ین دیگر (1.4 میلیارد دلار) برای تقویت پناهگاه‌های نظامی مدرن‌سازی تجهیزات پایگاه استفاده خواهد شد که به هواپیما امکان می‌دهد سریع‌تر از زمین بلند شود. در این میان برای نگهداری پایگاه، قبوض آب و برق از 23.4 میلیارد ین (201 میلیون دلار) در سال 2022 به 13.3 میلیارد ین (114 میلیون دلار) در سال 2026 کاهش یافته است.
پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن درباره تلاش‌ها برای "جلوگیری روسیه" در درگیری بر سر اوکراین و همچنین پرتاب موشک کره شمالی صحبت کردند. به ویژه، بلینکن پرتاب موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که عزم واشنگتن هنوز در آمادگی خود برای دفاع از ژاپن تزلزل‌ناپذیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала