کشته شدن پدر هیپ هاپ قزاقستان در آلماتی

© AFP 2023اعتراضات در آلماتی قزاقستان
اعتراضات در آلماتی قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
اشتراک
ساکن بیتایف، کارگردان و نوازنده مشهور قزاقستانی به دست غارتگران در آلماتی کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک، دانیار عادیلبکف، دوست "ساکن بیتایف"، کارگردان و نوازنده مشهور قزاقستانی در حساب فیس‌بوک خود علام داشت که این هنرمند توسط غارتگران در جریان شورش‌ها در آلماتی کشته شده است.
به گفته عادیلبکف، قتل این رپر معروف در 7ام ژانویه، زمانی که وی تلاش می‌کرد خود را از رادیکال‌هایی که در صدد بردن ماشین وی بودند، پنهان کند، رخ داده است. وی در فیس‌بوک خود نوشت: جمعیت آمد تا پشت سر آنها و شروع به باز کردن درب خودرو کردند. آنها داخل ماشین گاز دادند اما غارتگران شروع به تیراندازی کردند. یک گلوله ریه "ساکن" را سوراخ کرد.
ابلیازوف رهبری اعتراضات در قزاقستان را بر عهده گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
ابلیازوف رهبری اعتراضات در قزاقستان را بر عهده گرفت
وی اعلام داشت که والدین این رپر هنوز نتوانستند جسد او را به خانه منتقل کنند زیرا که در شهر پلیس کافی برای ثبت مرگ وی وجود ندارد و تمام نیروهای امنیتی درگیر سرکوب اعتراضات هستند.
اعتراضات گسترده در قزاقستان از اوایل سال 2022 آغاز شد. سپس ساکنان شهرهای ژانائوزن و اکتائو در منطقه مانگیستاو - منطقه تولید نفت در غرب کشور - با افزایش دو برابری قیمت گاز مایع مخالفت کردند، سپس اعتراضات به شهرهای دیگر گسترش یافت. در آلماتی، پایتخت قدیمی جمهوری، در روزهای 4 و 5 ژانویه، درگیری با نیروهای امنیتی رخ داد، پلیس از گاز و نارنجک های گازدار استفاده کرد. در سرتاسر قزاقستان اینترنت قطع شد و پخش تعدادی از کانال های تلویزیونی به طور موقت متوقف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала