ابلیازوف رهبری اعتراضات در قزاقستان را بر عهده گرفت

© REUTERS / Pavel Mikheyevابلیازوف رهبری اعتراضات در قزاقستان را بر عهده گرفت
ابلیازوف رهبری اعتراضات در قزاقستان را بر عهده گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
اشتراک
مختار ابلیازوف، رئیس سابق بانک توران عالم در قزاقستان خود را به عنوان رهبر اعتراضات معرفی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مختار ابلیازوف بانکدار سابق در قزاقستان روز جمعه در مصاحبه با رویترز گفت که خود را رهبر اعتراضات در قزاقستان می داند.
ابلیازوف خاطرنشان کرد که "روزانه معترضان در آلماتی از او می پرسند که چگونه باید عمل کند." او همچنین اعلام کرد که اگر اعتراض به میزان مناسب برسد، برای ریاست "دولت موقت" به قزاقستان بازخواهد گشت.
این بانکدار سابق که در پاریس مصاحبه خود را انجام داده است، همچنین افزود که برای هماهنگی اعتراضات از کشورهای غربی بودجه دریافت نکرده است.
در عین حال، ابلیازوف از کشورهای غربی خواست تا در آنچه در قزاقستان اتفاق می‌افتد مداخله کنند تا از نزدیکی این جمهوری با روسیه جلوگیری کنند.
اعتراضات در آلماتی قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.01.2022
گزارش و تحلیل
قزاقستان قربانی نیروهای افراطی مورد حمایت آمریکا
گفتنی است، پرونده های جنایی علیه ابلیازوف در فدراسیون روسیه، قزاقستان و اوکراین منتشر شده است. او به جرایم متعددی از جمله کلاهبرداری، جعل، سوء استفاده از قدرت متهم شد. در سال 2009 در قزاقستان پرونده ای علیه وی تشکیل شد و پس از آن بانکدار از کشور فرار کرد و در لیست بین المللی تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت.
وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد، در جریان ناآرامی ها در این کشور، تعداد افراد بازداشت شده به 3811 نفر رسیده است، 26 نفر کشته و 26 تن دیگر زخمی شده‌اند.

پرتال خبری " Tengrinews.kz " به نقل از وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد: " 3811 نفر در سراسر قزاقستان بازداشت شدند، 26 نفر از بین رفته، 26 نفر زخمی شدند ".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала