کمک اتحادیه اروپا به آفریقا در روند تحویل واکسن

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر کمک اتحادیه اروپا به آفریقا در روند تحویل واکسن
کمک اتحادیه اروپا به آفریقا در روند تحویل واکسن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2022
اشتراک
اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا قصد دارد در سال 2022 عرضه واکسن‌ کرونا به کشورهایی که پایین ترین میزان واکسیناسیون را در آفریقا دارند، تسریع بخشد.
به گزارش اسپوتنیک، اورسولا فون رئیس کمیسیون اروپا گفت: "ما متعهد شده بودیم تا پایان سال 2021، 250 میلیون دوز واکسن به کشورهای با درآمد متوسط ​​و کم ارائه کنیم. در واقع ما 380 میلیون دوز، عمدتا در چارچوب کوواکس ارائه کردیم."

به گفته وی، اتحادیه اروپا در نظر دارد تا اواسط سال 2022 این رقم را به 700 میلیون دوز برساند.

رئیس کمیسیون اروپا افزود: "ما متعهد هستیم که به این وعده عمل کنیم. ما حمایت خود از آفریقا که نرخ واکسیناسیون در آن کمتر از باقی نقاط جهان است را افزایش می دهیم."

فون در لاین تاکید کرد که همه‌گیری ویروس کرونا تنها در صورتی قابل کنترل است که در تمام نقاط جهان با آن مبارزه شود.
تحویل جزئی واکسن اسپوتنیک وی به اتحادیه آفریقا ممکن است در ماه مه آغاز شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
تحویل جزئی واکسن "اسپوتنیک وی" به اتحادیه آفریقا ممکن است در ماه مه آغاز شود
پیش از این در خبرها آمده بود که ولود چاووش اوغلو در نشست وزرای خارجه در چارچوب سومین اجلاس همکاری های ترکیه و آفریقا در استانبول اظهار داشت: "در روزهای آتی، 2.5 میلیون دوز واکسن به کشورهای آفریقایی ارسال خواهیم کرد. من امیدوار هستم به زودی واکسن ما ترکوواک تاییدیه های لازم را دریافت کند. پس از آن، ما نه تنها آن را به کشورهای آفریقایی صادر خواهیم کرد بلکه در مورد ایجاد تولید مشترک در قاره آفریقا نیز گفتگو خواهیم کرد."

وی همچنین از همکاران خود در کشورهای آفریقایی خود به دلیل حمایت از ترکیه در مبارزه با جنبش اسلامی فتح الله گولن که آنکارا او را به کودتای ژوئیه 2016 متهم می کند، قدردانی کرد.

مولود چاووش اوغلو در ادامه بیان داشت: "ما علیرغم کسانی که سعی می کنند منطقه را محل کودتاهای نظامی بدانند، به همکاری خود با کشورهای آفریقایی ادامه خواهیم داد. هدف ما توسعه همکاری ها با آفریقا و ایجاد یک آینده مشترک است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала