زمان و شرایط حضور نیروهای حافظ صلح در قزاقستان اعلام شد

© REUTERS / Pavel Mikheyevتظاهرات در قزاقستان
تظاهرات در قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2022
اشتراک
زاس دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در سخنانی گفت که مدت زمان حضور نیروهای حافظ صلح در قزاقستان به وضعیت بحران بستگی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، استانیسلاو زاس دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در سخنانی گفت: مدت زمان حضور نیروهای حافظ صلح در قزاقستان به وضعیت و تصمیم رهبر جمهوری قزاقستان بستگی دارد و پس از پایان عملیات، نیروها خارج خواهند شد.
وی گفت: "ما انتظار داریم که این دوره کوتاه باشد. و در تصمیم شورای امنیت جمعی چنین به نظر می رسد که حضور ما برای یک دوره کوتاه مدت خواهد بود: چند روز یا چند هفته - همه اینها به وضعیت قزاقستان و بحران و البته موضع رهبری قزاقستان بستگی دارد".
وزارت کشور قزاقستان از کشته شدن 18 مامور امنیتی در شورش های اخیر خبر داد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2022
وزارت کشور قزاقستان از کشته شدن 18 مامور امنیتی در شورش های اخیر خبر داد
به گفته وی، اگر رهبر جمهوری قزاقستان "تصور کند که اوضاع تثبیت شده است و بدون کمک همه کشورهای ما توسط نیروهای خود کنترل می شود، عملیات پایان می یابد و همه نیروها خارج می شوند."
گفتنی است، برای غلبه بر تهدید تروریستی شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی تصمیم به اعزام نیروهای حافظ صلح جمعی به قزاقستان در رابطه با درخواست توکایف رئیس جمهور این کشور گرفت.
امروز، وزارت دفاع روسیه از ورود نخستین گروه نیروهای روسی حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان خبر داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:" نخستین یگان نیروهای اصلی واحد روسی نیروهای صلح بان سازمان پیمان امنیت جمعی را توسط هواپیماهای نظامی-ترابری روسیه به قزاقستان رسیدند."
گفته می شود که انتقال صلح بانان روسی به قزاقستان ادامه دارد.
روسیه به هدف بالابردن ظرفیت‌ها و متحد نگه داشتنِ کشورهای عضو پیشین، چنین سازمانی را پایه‌گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала