جزییات واریز یارانه نقدی جدید اعلام شد

© Photo / IRNAجزییات واریز یارانه نقدی جدید مشخص شد
جزییات واریز یارانه نقدی جدید مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2022
اشتراک
با اینکه اخبار زیادی در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی در ایران عنوان شده است اما مبلغ قطعی از طرف دولت و یا مجلس هنوز اعلام نشده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رستانیوز، یارانه نقدی دی ماه با شرایط جدید در 20 ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر 455,000 ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز خواهد بود.
به نظر می‌رسد دولت ایران برای واریز یارانه جدید دی ماه منتظر تصمیم مجلس برای حذف دلار 4200 تومانی است و مشمولان در بهمن ماه این یارانه را دریافت کنند. تا میانه دی ماه یک یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، همچنین پرداخت یارانه جدید به این ماه موکول شد. قرار بود با یارانه معیشتی بنزین، یارانه جدید 99 تا 126 هزار تومانی نیز واریز شود که دولت به وعده خود عمل نکرد.
طبق روال ماه‌های گذشته دولت واریز یک یارانه دیگر را تا پایان دی ماه بر عهده دارد، اگر چه معاون اقتصادی دولت زمان واریز یارانه جدید را این ماه اعلام کرده اما هنوز جزئیات زمان واریز آن منتشر نشده است. همچنین نشان می‌دهد که احتمالا از بهمن ماه یارانه جدید واریز شود، در واقع دولت قصد دارد یارانه جدید را به یارانه معیشتی بنزین که در روز دهم هر ماه واریز می‌شود اضافه کند. بنابراین کسانی که منتظر دریافت یارانه جدید هستند، احتمالا پس از تصویب نهایی حذف ارز 4200 تومانی در مجلس، این یارانه را دریافت کنند.
آنطور که گفته شد، احتمالا واریز یارانه جدید در نیمه دوم دی ماه نیز انجام نشود و پرداخت آن به بهمن ماه موکول شود. با فرض موکول شدن یارانه جدید به ماه بعد، دولت باید یک یارانه در روزهای آینده واریز کند که آن یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی است. این یارانه به 78 میلیون نفر داده می‌شود و مبلغ آن به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. همچنین حدود 21 میلیون خانوار یارانه‌بگیر مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که هر ماه یک قسط آن را از طریق یارانه پرداخت می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала