افزایش محسوس نیروهای امنیتی در اطراف کنگره آمریکا

© Sputnik / Artur Gabdrahmanov /  مراجعه به بانک تصاویر افزایش محسوس نیروهای امنیتی در اطراف کنگره آمریکا
افزایش محسوس نیروهای امنیتی در اطراف کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.01.2022
اشتراک
سازمان‌ های امنیتی ایالات متحده استقرار و نظارت را در آستانه سالگرد شورش در نزدیکی کنگره افزایش می‌ دهند.
به گزارش اسپوتنیک، با وجود آنکه اف بی آی هیچ اطلاعاتی در مورد تهدیدات خاصی که ممکن است در سالگرد حمله به (کاپیتول) ساختمان کنگره آمریکا در سال گذشته رخ دهد، ندارد. در همین حال، بر اساس یک نظرسنجی، بیش از نیمی از آمریکایی ها معتقدند که ناآرامی های مشابهی ممکن است در چند سال آینده رخ دهد.
به گفته آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی، نیروهای امنیتی همراه با مقامات فدرال در واشنگتن در حال افزایش اقدامات برای تضمین امنیت در آستانه یک سالگی محاصره کنگره در ۶ ژانویه هستند.
مایورکاس در یک جلسه توجیهی روز سه شنبه گفت: وزارت امنیت کشور سطح هوشیاری بالاتری را اعمال کرده است، زیرا ما در سطح بالاتری از تهدید قرار داریم.
یک منبع فدرال به سی ان ان گفت که وزارت امنیت کشور در حال آماده شدن برای افزایش حضور ماموران امنیتی در صورت لزوم، اجرای نظارت ۲۴ ساعته و افزایش هماهنگی با سایر مراکز آژانس در سراسر کشور برای تبادل اطلاعات است. وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال هماهنگی با اف بی آی، اداره پلیس متروپولیتن، پلیس پارک ایالات متحده و پلیس کاپیتول است تا امنیت را نه تنها در مناطق محلی، بلکه در سایر ایالت ها نیز تسهیل کند.
تام منگر رئیس پلیس کنگره ایالات متحده، خاطرنشان کرد که این وزارتخانه می‌تواند از یک حمله دیگر اوباش جلوگیری کند، زیرا اکنون چندین رویداد، به‌ ویژه یکی از موارد در زندان دی سی، را به دقت زیر نظر دارد.
دومین کاروان آمریکا در کمتر از یک ساعت در عراق هدف حمله قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
دو کاروان آمریکا در کمتر از یک ساعت در عراق مورد حمله قرار گرفتند
بر اساس گزارش سی ان ان، در حال حاضر، اولویت اصلی پلیس "انتشار اطلاعات، برنامه ریزی عملیاتی و آمادگی واحد اغتشاشات مدنی" است .
منگر که روز چهارشنبه در برابر کمیته قوانین سنا در مورد اقداماتی که پلیس کنگره از زمان شورش کنگره انجام داده است شهادت داد، به تعدادی از مشکلات اشاره کرد که نیاز به توجه دقیق دارد. از جمله، رئیس پلیس گفت که اداره پلیس وی با مشکلات کمبود نیروی انسانی مواجه است و نیاز به "توسعه و ارتقای توانایی ها برای بررسی تهدیدات" دارد.
به گزارش منگر، از سوی دیگر، اداره پلیس به بیش از ۹۰ توصیه از بیش از ۱۰۰ توصیه صادر شده توسط بازرس کل پرداخته است. او همچنین خاطرنشان کرد که پلیس کاپیتول حدود ۹۶۰۰ تهدید را در سال ۲۰۲۱ شناسایی کرده است که عمدتاً شامل تماس‌ های تلفنی، ایمیل یا پیام‌ ها در رسانه‌ های اجتماعی است. بیشتر آنها لزوماً جرم محسوب نمی شوند، اما نگران کننده ترین آنها مواردی هستند که "شامل تماس قبلی با شخص تهدید کننده است."
در یک ارزیابی اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، مجرمان تنها محتمل ترین تهدید در سالگرد محاصره کاپیتول لقب گرفتند.
جدای از تمهیدات ذکر شده، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ماه گذشته لایحه ای را که توسط سناتورهای امی کلوبوچار و روی بلانت ارائه شده بود، امضا کرد که به رئیس پلیس کنگره این امکان را می دهد که از گارد ملی درخواست کمک اضطراری کند.
واشنگتن پست روز چهارشنبه به نقل از مقامات اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف بی آی) گزارش داد که این آژانس اطلاعات خاصی مبنی بر تهدیدات احتمالی مربوط به سالگرد در اختیار ندارد. بر اساس این گزارش، دولت آمریکا به این نتیجه رسیده است که واکنش دولت به وقایع ۶ ژانویه متاثر از عدم تبادل اطلاعات در سطح بالا و ناتوانی در پیش بینی چگونگی پیشرفت این وضعیت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала