پزشک ایرانی خطر شیوع "فلورونا" در ایران را جدی ندانست

© Photo / IRNAپزشک ایرانی خطر "فلورونا" را جدی ندانست
پزشک ایرانی خطر فلورونا را جدی ندانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
اشتراک
ترکیب آنفلوآنزا و کرونا که فلورونا نام گرفته تاکنون تنها باعث فوت یک نفر در دنیا شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی مقابله با کرونا در ایران و متخصص بیماری‌های عفونی درباره ترکیب آنفلوآنزا و کرونا که گفته می‌شود تاکنون یک مورد فوتی ناشی از آن در دنیا دیده شده، گفت: این مورد که ترکیبی از آنفلوآنزا و کرونا بوده است، نام آن را فلورونا گذاشته‌اند. درباره ابتلا به این ترکیب تاکنون گزارشی نداشتیم و چیز قابل توجه و نگران‌کننده‌ای درباره آن گزارش نشده است.
وی درباره وضعیت بروز و شیوع آنفلوآنزا در ایران، گفت: باید توجه کرد که مردم کشورمان طی دو سال گذشته که با پاندمی کرونا مواجه بودیم، واکسیناسیون خوبی علیه بیماری آنفلوآنزا نداشته‌اند. در عین حال طی دو سال گذشته به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گردش ویروس آنفلوآنزا در کشور اتفاق نیفتاده است. در حالی که پیش از این همه ساله با گردش ویروس آنفلوآنزا تعداد زیادی از افراد به آنفلوآنزا مبتلا می‌شدند و ایمن می‌شدند که اکنون این اتفاق هم رخ نداده است.
مردانی ادامه داد: بر همین اساس به نظر می‌رسد که کلیه افراد در معرض خطر ما نسبت به آنفلوآنزا حساس هستند. در حال حاضر با اینکه کرونا فروکش کرده است، اما موارد متعددی از ویروس آنفلوآنزا به ویژه آنفلوآنزای نوع A در سطح شهر و کشور به صورت پراکنده دیده می‌شود.
وی درباره احتمال بروز بیماری ترکیبی آنفلوآنزا و کرونا نیز گفت: خطر ترکیب آن جدی نیست و عوارض همزمانی این دو بیماری که تاکنون دیده شده، نگران‌کننده نبوده است. علائمش هم تفاوتی با علائم کرونا یا آنفلوآنزا ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала