ساکی: تحرکات ایران تهدیدی برای لغو توافق هسته ای است

© REUTERS / Kevin Lamarque     ساکی: تحرکات ایران تهدیدی برای لغو توافق هسته ای است
ساکی: تحرکات ایران تهدیدی برای لغو توافق هسته ای است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید: ایالات متحده بر این باور است که اقدامات ایران تهدیدی برای تضعیف توافق هسته ای منعقد شده است.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد: ایالات متحده بر این باور است که اقدامات ایران تهدیدی برای تضعیف توافق هسته ای منعقد شده قبلی است و بنابراین از بازگشت سریع و پیروی کامل به مفاد آن حمایت می کند.
سخنگوی رئیس جمهور آمریکا گفت: واضح است که اگر به زودی به درک متقابلی برای بازگشت متقابل و پیروی نرسیم، آنگاه گام‌های شتاب‌زده ایران در حوزه هسته‌ای برجام را از بین می‌برد. پساکی تأکید کرد: "بنابراین، اولویت ما اطمینان از بازگشت سریع [و تحقق همه الزامات توافق] است."
برجام برنامه جامع اقدام مشترک است. این توافقنامه در سال 2015 به منظور غلبه بر بحران پیرامون برنامه هسته ای ایران توسط "پنج" عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان امضا شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال 2018 تصمیم گرفت از برجام خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است. گروه "پنج بعلاوه یک" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه) از ماه آوریل در وین در حال مذاکره با ایران بر سر بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала