گزارش و تحلیل

ترامپ و پمپئو در صدر لیست وحشت

© REUTERS / Eduardo Munozترامپ و پمپئو در صدر لیست وحشت
ترامپ و پمپئو در صدر لیست وحشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
اشتراک
آنهایی که جدیدا مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا را دیده اند تعجب می کنند که پس از یک سال وی چه قدر وزن از دست داده و برخی تاکید می کنند که به دلیل ترس از جانش دچار استرس های شدیدی شده و انواع و اقسام قرص های اعصاب وروانگردان را مصرف می کند تا آرام بگیرد.
اخیرا هم در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز که طرفدار جمهوریخواهان آمریکا به حساب می آید اظهار داشته بود که تهدید ایران بر جان او و ترامپ بسیار جدی است و از دولت آمریکا خواسته بود تا امنیت وی را تامین کند.
البته با توجه به قوانین و مقررات آمریکا قطعا دولت این کشور برای حفاظت از ترامپ و پمپئو تدابیر خاصی را اتخاذ می کند اما آنچه مشخص است این می باشد که رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بهتر از همه می داند که اگر روزی ایرانی ها و یا آنهایی که به عنوان عاشقان سلیمانی از آنها نام برده می شود تصمیم بگیرند وی را بکشند امنیت وی تامین نمی باشد و وی طبق اصطلاح سازمان های اطلاعاتی آمریکا مرده متحرک به حساب می آید.
مایک پومپئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
مایک پومپئو: از من و ترامپ حفاظت کنید؛ تهدید ایران بی‌سابقه است
رئیس جمهوری ایران جناب آقای رئیسی هم در سخنرانی اخیر خود خواستار آن شده بود که دولت جدید آمریکا در قبال محاکمه ترامپ و عوامل ترور شهید سلیمانی سنگ اندازی نکنند و اگر راه محاکمه بسته باشد آنوقت عاشقان سلیمانی راهکار دیگری را برای انتقام خود آن شهید اتخاذ خواهند کرد.
پمپئو هم در مصاحبه خود با فاکس نیوز این سخنان آقای رئیسی را تهدید به کشتن وی و ترامپ تلقی کرده.
البته ظاهرا ایرانی ها لیستی از 124 نفر افرادی که در این عملیات دخیل بودند را تحویل مراجع قضایی بین المللی داده اند که حدود چهل نفر از آنها عراقی می باشند و 84 نفر شناسنامه های کشورهای دیگر مخصوصا آمریکا را دارند.
دونالد ترامپ و مایک پمپئو و مارک اسپر (وزیر دفاع سابق آمریکا) هم در صدر این لیست قرار دارند.
البته ظاهرا عزرائیل منتظر محاکم بین المللی نمانده و لیست را دست گرفته و سراغ افراد موجود در لیست رفته.
طبق برخی گزارش ها تعداد زیادی از افراد موجود در این لیست طی دو سال گذشته به شکل های مختلف جان خود را از دست داده اند و همه تحقیقات در نهایت حادثه و یا خودکشی را به عنوان دلیل مرگ آنها ثبت کرده و پرونده هایشان مختومه تلقی شده.
برخی هم به یکباره ناپدید و یا مفقود الاثر شده اند و کلا خانواده هایشان هم خبر ندارند که آنها کجا می باشند.
حال اینکه فرار کرده اند و چهره های خود را تغییر داده اند یا اینکه زیر خاک رفته اند و نشانی ای از آنجایی که در آن دفن شده اند وجود ندارد بحث مفصل دیگری می باشد.
آما آنچه بسیار نمایان بود سرنگونی هواپیمایی که عملیات ترور شهید سلیمانی را به عهده داشت به حساب می آید.
سردار اسماعیل قاآنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
فرمانده سپاه قدس: انتقام شهید سلیمانی را به سبک خودمان می‌گیریم
در این هواپیما مدرن ترین تجهیزات دفاعی و استخباراتی و ارتباطاتی آمریکا نصب بود، و آمریکایی ها به آن نام هواپیمای شبح را داده بودند وتصور بر آن بود که کسی نمی تواند این هواپیما را رصد کند.
شخصی به نام ماکل اندریا که به عنوان آیت الله مایک معروف بود و سالها مسئولیت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در خاورمیانه وشمال آفریقا را عهده دار بود، سرنشین اصلی هواپیما به شمار می آمد.
جالب اینکه نام همه افرادی که سوار این هواپیما بودند و کشته شدند در همان لیست تروریست هایی که در ترور شهید سلیمانی دست داشتند بود و عموما حتی قطعات اجساد بسیاری از آنها پیدا نشد و بعدها معلوم شد خوراک حیوانات وحشی در کوه های افغانستان شدند.
حتی تعدادی از افرادی که هدایت دو هواپیمای بی سرنشین که شهید سلیمانی و همراهانش را از آمریکا و یا پایگاه های نظامی آمریکا در خلیج فارس هدف قرار دادند به شکل نامعلومی کشته شده اند و در همه موارد یا گزارش حادثه و یا گزارش خودکشی برای آنها در پرونده هایشان قید شده.
طبق گزارش های جسته گریخته رسانه های آمریکایی ها تقریبا همه غیر آمریکایی هایی که نامشان در این لیست می باشد امروزه یا در حوادثی به شکل فجیع کشته شده اند و یا مفقود الاثر می باشند.
معروف است که پس از سرنگونی هواپیمای فرماندهی سیا در افغانستان که گفتیم مایکل آندریا در آن بود وزیر دفاع سابق آمریکا که تصمیم داشت به بحرین سفر کند سفر خود را به تعویق انداخت و آمریکایی ها عنوان لیست وحشت را روی لیست 124 نفره گذاشتند و همان زمان هم آمریکایی ها ادعا کردند چون احتمال آن وجود دارد مارک اسپر به دلیل اینکه نام اش در لیست وحشت قرار دارد در بحرین کشته شود وی از سفر خودداری کرده.
اگر به یاد داشته باشید بعدها هم گفتند که بی سر و صدا به بحرین رفته و برگشته.
اولین بار که عنوان لیست وحشت بر این لیست 124 نفره اطلاق شد در واقع زمانی بود که رسانه های آمریکایی درباره سفر اسپر صحبت می کردند.
این روزها هم که بسیاری از مقامات آمریکایی شروع کرده اند تبری جستن از جریان ترور شهید سلیمانی و در نشریات مختلف آمریکایی بحث اینکه ترور شهید سلیمانی یک تصمیم باندی ونه حکومتی بوده مطرح می شود.
عملا گزارش ها و مقاله های این رسانه ها می خواهند بار مسئولیت این ترور را از دوش دولت آمریکا بردارند و بر دوش ترامپ و باند وی بیاندازند.
این مساله نشان می دهد که کم کم احتمال اینکه دولت آمریکا حاضر شود ترامپ و پمپئو و اسپر و... را به دست دادگاه های بین المللی بسپارد روز به روز بیشتر می شود.
آمریکا: ایران در سالگرد شهادت سلیمانی آمادگی رزمی خود را افزایش داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2021
آمریکا: ایران در سالگرد شهادت سلیمانی آمادگی رزمی خود را افزایش داده است
شاید هم به نفعشان باشد که محاکمه شوند و به دلیل انجام عمل تروریستی و جرم جنگی و تخطی از قوانین بین المللی چه در تعدی به حاکمیت یک کشور مستقل عضو سازمان ملل چه در بحث ترور یک دیپلمات با قصد کشاندن منطقه به جنگ تمام عیار به زندان بروند و چند صباحی را که از زندگی شان باقی مانده آنجا بگذرانند نه اینکه بیرون بمانند و مدام دلواپس آن باشند که قرار است چگونه جانشان را از دست دهند و چه نقشه هایی برای آنها کشیده شده.
همه ما انسان ها فانی هستیم و هیچ کس تا ابد زنده نخواهد ماند اما اینکه چگونه زندگی مان تمام شود بسیار مهم است، یکی به عنوان شهید و قهرمان ملی زنده ابدی خواهد باد و دیگری مثل یک موش ممکن است در لانه ای بمیرد و کسی نباشد که حتی برایش یک قطره اشک بریزد.
به نظر می آید خاتمه زندگی آنهایی که اسم هایشان در لیست وحشت است مرگ وحشتناک می باشد اما ظاهرا عزرائیل کار خود را از ته لیست شروع کرده تا آنهایی که سر لیست هستند هر روز ته لیست را نگاه کنند وبیشتر زجر بکشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала