قطعی اینترنت در قزاقستان

© Sputnik / Olga Golovko /  مراجعه به بانک تصاویر قطعی اینترنت در قزاقستان
قطعی اینترنت در قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
اشتراک
بر اساس داده های سازمان NetBlocks که کار اینترنت را تجزیه و تحلیل می کند، قطع اینترنت در سراسر قزاقستان ثبت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع نظارتی در توییتر گفت: قزاقستان اکنون پس از یک روز قطعی اینترنت تلفن همراه و محدودیت های جزئی، در بحبوحه خاموشی اینترنت در سراسر کشور قرار دارد. این احتمالا پوشش اعتراضات رو به رشد ضد دولتی را به شدت محدود می کند.
پیش از این، خبرنگاران اسپوتنیک متقاعد شده بودند که وب سایت برخی از نهادهای دولتی قزاقستان از خارج باز نشده و سایت های رسانه های مختلف نیز کار نمی کنند.
اشغال اقامتگاه رئیس جمهور قزاقستان در آلماتی توسط معترضین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
اشغال اقامتگاه رئیس جمهور قزاقستان در آلماتی توسط معترضین
در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۲، ساکنان شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانگیستاو (منطقه تولیدکننده نفت در غرب قزاقستان) نسبت به افزایش دو برابری قیمت گاز مایع اعتراض کردند. قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان، دستور تشکیل یک کمیسیون دولتی برای بررسی وضعیت را داد. او در ۴ ژانویه اعلام کرد که آماده است تا خواسته اصلی معترضان را برآورده کند و قیمت بنزین را کاهش دهد.
اما اعتراضات به شهرهای دیگر هم کشیده شد. در آلماتی بزرگترین شهر قزاقستان، در شامگاه ۴ ژانویه و در شب ۵ ژانویه، معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند، پلیس از گاز و نارنجک های فلش بنگ استفاده کرد.
توقایف از مردم خواست احتیاط نشان دهند و تسلیم تحریکات داخلی و خارجی نشوند. وی خاطرنشان کرد که تماس ها برای حمله به دفاتر غیرنظامی و نظامی غیرقانونی است. به گفته وی، قدرت سقوط نخواهد کرد، اما کشور نیاز به درگیری ندارد، بلکه به اعتماد متقابل و گفتگو نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала