بنای یادبود نظربایف در پایتخت منطقه آلما آتی تخریب شد + ویدئو

© Flickr / Alex J. Butlerبنای یادبود نظربایف در پایتخت منطقه آلما آتا تخریب شد + ویدئو
بنای یادبود نظربایف در پایتخت منطقه آلما آتا تخریب شد + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
اشتراک
معترضان اقدام به تخریب بنای یادبود نورسلطان نظربایف رئیس جمهور سابق در شهر تالدی قورغان قزاقستان، مرکز منطقه آلما آتا نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، طناب هایی به بنای تاریخی مجسمه نظربایف توسط معترضان در قزاقستان بسته شده است و معترضان قصد دارند که این بنای تاریخی را از بین ببرند. ویدئوی این اقدام معترضان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. این مجسمه در شهر تالدی قورغان در آلما آتی قرار دارد.
گفتنی است، نظربایف در مارس 2019 استعفا داد. در عین حال، نظربایف، پست ریاست شورای امنیت را حفظ کرد و همچنین رئیس حزب نور اوتان (نور میهن) و عضو شورای قانون اساسی شد.
کمتر از یک ساعت پیش، قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، نظربایف را از سمت خود به عنوان رئیس شورای امنیت برکنار کرد.
مشروح سخنرانی رئیس جمهور قزاقستان خطاب به ملت در میان اعتراضات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
مشروح سخنرانی رئیس جمهور قزاقستان خطاب به ملت در میان اعتراضات
در قزاقستان، پس از آنکه قیمت هر لیتر گاز مایع به 120 تنگه (حدود 21 روبل) افزایش یافت، اعتراضات در 2 ژانویه در شهر ژاناوزن، استان مانگیستاو آغاز شد. قبل از آن قیمت یک لیتر گاز 60 تنگه بود. دو روز بعد، درگیری بین معترضان و پلیس و ارتش در آلماتی و تعدادی از شهرهای دیگر آغاز شد. درگیری در آکتوبه، تاراز، آکتائو و دیگر شهرک‌ها نیز رخ داد. پیش از این روزنامه ولاست گزارش داده بود که چندین هزار معترض تلاش می کنند تا به قلمرو اقامتگاه رئیس جمهور نفوذ کنند. شایان ذکر است، بیش از ۵۰۰ غیرنظامی از جمله ۱۳۰ زن و سالمند در جریان ناآرامی‌ های آلماتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. این را روز چهارشنبه رئیس اداره پلیس آلماتی و فرمانده این شهر، قانات تایمردنوف اعلام کرد: امروز، شهر مورد حملات جدید افراطیون و رادیکال ها قرار گرفته است. اقدامات لازم برای حفاظت از جان و ایمنی شهروندان در حال انجام است. ما از کسانی که به خیابان ها ریخته اند می خواهیم متفرق شوند. هدف اصلی ما جلوگیری از تشدید بیشتر خشونت ها است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала