بروکسل خواستار حضور در نشست امنیتی روسیه-آمریکا شد

© Photo / IRNAبروکسل خواستار حضور در نشست امنیتی روسیه-آمریکا شد
بروکسل خواستار حضور در نشست امنیتی روسیه-آمریکا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در کی یف بسر می برد؛ درخواست مشارکت در گفتگوهای امنیتی مسکو-واشنگتن کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فایننشال تایمز، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای سفری سه روزه در اوکراین به سر می برد، می گوید بروکسل نمی تواند صرفاً نظاره گر مذاکرات امنیتی روسیه-آمریکا در باب ساختار امنیتی قاره سبز باشد.
بورل تصریح کرد: با توجه به حضور نظامی روسیه، به اوکراین آمده ام تا حمایت اتحادیه اروپا را از حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور نشان دهم.
وزارت خارجه روسیه در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) مفاد پیشنهادهای امنیتی مسکو را که به آمریکا و ناتو ارائه کرده بود، منتشر کرد.
پیشنهادهای مذکور شامل تضمین‌ های امنیتی از جانب دو طرف است که در این باره روسیه مسائلی از جمله گسترش ناتو به شرق اروپا و عضویت اوکراین و گرجستان در پیمان آتلانتیک شمالی را به صراحت مطرح و جزء خطوط قرمز کرملین برشمرده است.
اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه را به تجمع نیروها در مرز با اوکراین متهم کرده‌اند و همراه با کی یف ادعا می‌ کنند که مسکو مشغول آماده شدن برای تهاجم است. روسیه اما می‌ گوید که این حق را دارد که نظامیانش را در داخل خاک خود، به هر کجا که می‌ خواهد جابجا کند.
روابط روسیه و اوکراین پس از کودتای سال ۲۰۱۴ در کی یف و پس از آن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تنش آلود شد و در چند وقت اخیر نیز این تنش‌ها به اوج خود رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала