آماده سازی تلسکوپ جیمز وب برای عملیات بعدی

© AFP 2023 / NASAآماده سازی تلسکوپ جیمز وب برای عملیات بعدی
آماده سازی تلسکوپ جیمز وب برای عملیات بعدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
اشتراک
تلسکوپ جیمز وب با راه اندازی سپر محافظتی ۵ لایه ای خود در برابر خورشید آماده عملیات بعدی می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسپیس، تلسکوپ جیمز وب روز گذشته ۵ لایه سپر خورشیدی عظیم خود را باز کرد تا از این ابزار در مقابل اشعه های خورشید محافظت کند؛ حال تلسکوپ ۱۰ میلیارد دلاری ناسا مشغول آماده سازی ماموریت بعدی خود است.
حساب کاربری توئیتر تلسکوپ جیمز وب نوشت: این است! ما به تازگی یکی از چالش برانگیزترین مراحل سفر خود به UnfoldTheUniverse را به پایان رساندیم. با تکمیل کشش تمام پنج لایه سپر خورشیدی، حدود ۷۵ درصد از ۳۴۴ خرابی تک نقطه ای ما تکمیل شد!
در همین راستا تیم پروژه جیمز وب توجه خود را معطوف عملیات تنظیم صحیح آینه های اولیه و ثانویه تلسکوپ کرده اند. در حساب کاربری توئیتر تلسکوپ جیمز وب آمده است: ما امروز سپر خورشیدی را باز کردیم، اما صبر کنید، خبرهای بیشتری در راه است!
البته به نظر می رسد زمانبندی عملیات تنظیم آینه ها تغییر کرده است. در کنفرانس خبری که عصر دیروز به وقت آمریکا برگزار شد، اعضای پروژه اعلام کردند عملیات مذکور حداقل تا چند روز دیگر آغاز نمی شود.
آلفونسو استورات محقق ارشد به کارگیری سیستم های تلسکوپ جیمز وب در مرکز پروازهای فضایی گدارد ناسا در این باره گفت: احتمالا این عملیات در تعطیلات آخر هفته آغاز می شود. البته تنظیم آینه ها به مدت ۱۰ روز ادامه می یابد.
آینه اولیه با قطر ۶.۵ متر شامل ۱۸ قطعه شش ضلغی است و دو بال کوچکتر در کنار دارد. این بال ها هنگام پرتاب تلسکوپ به سمت داخل تا شدند. تنظیم آینه اولیه شامل باز کردن دو بال و قفل کردن آنها در مکان خود است.
آینه ثانویه تلسکوپ وب۰.۷۴ متر قطر دارد و در انتهای چند تیرک قرار دارد که باید باز شوند.
در عملیات مذکور نخست آینه ثانویه باز می شود. قبل از آن نیز باید موتورهایی داغ شوند که ساختار آینه را تنظیم می کنند. به گفته استورات این فرایند از دیشب آغاز شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала