سخنگوی وزارت خارجه چین: ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود

© REUTERS / TINGSHU WANGوانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین
وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
ترور قاسم سلیمانی نمونه دیگری است که نشان می‌دهد چگونه آمریکا خودسرانه هنجارهای حاکم بر روابط بین‌الملل بر اساس منشور سازمان ملل را تضعیف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در توییتی، ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه را یکی از جنایات جنگی خواند که ایالات متحده با سوء‌استفاده از زور مرتکب شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز 4 ژانویه اظهار داشت: "ترور قاسم سلیمانی نمونه دیگری است که نشان می‌دهد چگونه آمریکا خودسرانه هنجارهای حاکم بر روابط بین‌الملل بر اساس منشور سازمان ملل را تضعیف کرده است. این همچنین یکی از جنایات جنگی است که ایالات متحده با سوء استفاده از زور مرتکب شده است.
ایالات متحده به خود اجازه می‌دهد تا آنجا پیش برود که قتل هدفمند فرمانده نظامی یک کشور مستقل را از طرق تروریستی با نقض قوانین بین‌المللی انجام دهد و همچنین صدها هزار غیرنظامی بی‌گناه را در سراسر جهان بکشد. آمریکا همه این اقدامات غیرقانونی و وحشیانه را از چشم مردم سراسر جهان در پشت نمای "نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین" ادعایی خود پنهان کرده است.
ایالات متحده شعار "حمایت از نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین" را تکرار می‌کند، اما واقعیت‌ها بارها و بارها ثابت کرده‌ که آنچه که ایالات متحده واقعاً به آن اهمیت می‌دهد، چیزی بیش از قوانینی نیست که نیازهای آن را برآورده می‌کند و منافع آن را تامین می‌کند. آنچه که به آن متعهد است چیزی نیست جز نظمی که هژمونی ایالات متحده را حفظ می‌کند و آن را قادر می‌سازد بر جامعه بین‌المللی غلبه کند. اما چنین قواعد و نظمی که ناقض قوانین بین‌المللی باشد مورد پذیرش مردم ایران، خاورمیانه و سایر نقاط جهان نخواهد بود".
شایان ذکر است، بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور شدند.
ساعتی پس از انتشار خبر اولیه ، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً با برعهده‌گرفتن مسؤولیت ترور سردار سلیمانی و المهندس، اعلام کرد که این ترور به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала