مجوز استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک لایت در ارمنستان صادر شد

© Sputnik / Sergey Baturin /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن روسی "اسپوتنیک لایت"
 واکسن روسی اسپوتنیک لایت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
وزارت بهداشت ارمنستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که واکسن روسی "اسپوتنیک لایت" به فهرست واکسن‌های مورد استفاده در ارمنستان علیه ویروس کرونا اضافه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در ماه سپتامبر، ولادیمیر پریماک، مدیر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF)، از شروع تولید و بسته بندی واکسن اسپوتنیک لایت در ارمنستان خبر داد. وی خاطرنشان کرد: این دارو پس از گذراندن کنترل کیفیت در دسترس عموم قرار می گیرد.
در بیانیه منتشره از سوی وزارت بهداشت ارمنستان آمده است: "واکسن های ویروس کرونا موجود در ارمنستان با واکسن اسپوتنیک لایت که در ارمنستان فقط برای واکسیناسیون با دوز تقویت کننده در نظر گرفته شده ، تکمیل شده است. خاطرنشان می شود که شهروندان بالای 18 سال می توانند با واکسن اسپوتنیک لایت واکسینه شوند.
واکسن روسی اسپوتنیک لایت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
ونزوئلا از واکسن روسی اسپوتنیک لایت برای واکسیناسیون تقویتی علیه سویه جدید کرونا استفاده می کند
اسپوتنیک لایت ایمنی و کارایی بالایی را در واکسیناسیون مردم در تعدادی از کشورها نشان می دهد. اکنون این واکسن نه تنها به طور مستقل استفاده می شود، بلکه در ترکیب با واکسن های تولید کنندگان دیگر نیز مورد مطالعه قرار می گیرد. صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اولین موسسه در جهان بوده که همکاری با سایر تولیدکنندگان واکسن را برای تحقیقات مشترک در مورد ترکیب اسپوتنیک لایت، اولین جزء واکسن اسپوتنیک وی با دیگر واکسن ها را آغاز کرد.
بر اساس آمار وزارت بهداشت ارمنستان، تا 30 دسامبر 345126 مورد ابتلا به کووید-19 در این کشور تایید شده و 7986 نفر تز مبتلایان جان خود را از دست داده اند. به عنوان بخشی از مبارزه با کووید 19 در این کشور تا 20 ژوئن 2022 قرنطینه اعلام شده است.
جمعیت جمهوری ارمنستان بیش از 2.9 میلیون نفر است. ارمنستان انباع خود با استفاده از واکسن های اسپوتنیک وی، آسترازنکا ، کرونا واک، سینوفارم و مدرنا علیه کووید 19 واکسینه می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала