طالبان افغانستان سر مانکن‌ها را می برند + فیلم

© Sputnik / Stringer طالبان افغانستان
 طالبان  افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
جنبش حاکم طالبان اففانستان در قانون جدید خود دستور داده که مانکن فروشگاه‌های لباس نباید سر داشته باشند. در همین راستا برخی از اعضای طالبان مستقیماً سر مانکن‌ها را بریدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، فیلمی در خصوص این کار طالبان در اینترنت منتشر شده است.
چندی پیش وزارت امر به معروف و نهی از منکر افغانستان طی بیانیه ای اعلام کرد، "طالبان" (گروه تحت تحریم روسیه و سازمان ملل متحد به جهت فعالیت تروریستی) به همه مردان کشور توصیه کرد که ریش خود را نتراشند.
وزارت امر به معروف و نهی منکر افغانستان می گوید داشتنریش برای مسلمانان یک عمل پسندیده (سنت) است، همانطور که حضرت محمد پیامبر چنین کرد. این وزارتخانه به ادارات استانی خود دستور داده است تا برای مردم و همچنین صاحبان آرایشگاه های مردانه این موضوع را به صورت رسمی اعلام کنند.

این وزارتخانه پیش از این در نشستی با نمایندگان آرایشگاه های مردانه در ولایت هلمند افغانستان توصیه کرده اند که از آرایش مو و اصلاح ریش خودداری شود. پیش از این، طالبان در ولایت قندهار اجرای آثار موسیقی را ممنوع کرده بودند.
اوایل ماه اوت 2021 نیروهای طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داده و 15 اوت وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اوت محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتامبر "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد؛ ملا محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست نخست‌وزیری و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان نخست وزیر انتخاب شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала