ترکمنستان سوآپ گاز از مسیر ایران را آغاز کرد

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر ترکمنستان سوآپ گاز از مسیر ایران را آغاز کرد
ترکمنستان سوآپ گاز از مسیر ایران  را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
ترکمنستان سوآپ گاز به مقصد جمهوری آذربایجان را از طریق خاک ایران را آغاز کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تهران تایمز، اجرای عملی قرارداد تبادل گاز سه جانبه بین ترکمنستان، ایران و جمهوری آذربایجان از اول ژانویه 2022 آغاز شد. بدین ترتیب، عرضه گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان به صورت ترانزیت از طریق خاک ایران آغاز گردید.
افزایش مصرف گاز در ایران نسبت به سال گذشته
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
افزایش مصرف گاز در ایران نسبت به سال گذشته
بر اساس این گزارش ، حجم عرضه روزانه 5 تا 6 میلیون مترمکعب است و به طور کلی در این قرارداد سالانه 1.5 تا 2 میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان از طریق ایران به جمهوری آذربایجان عرضه می شود و ایران قادر خواهد بود با ارسال گاز طبیعی ترکمنستان به جمهوری آذربایجان طبق قرارداد سوآپ، گاز مورد نیاز پنج استان شمالی خود را در فصل سرما تأمین کند.
خاطرنشان می شود که توافقنامه تبادل گاز سه جانبه در چارچوب پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های و توسعه اقتصادی (OECD) در عشق آباد در 28 نوامبر 2021امضا شد. ذخایر بزرگ گاز طبیعی در جنوب ایران گاز وجود دارد. با این حال، ایران از اواخر دهه 1990 گاز طبیعی را از ترکمنستان عمدتاً برای استان های شمالی خود به ویژه در فصل زمستان وارد می کند.
یادآور می شود ترکمنستان اول ژانویه 2017 صادرات گاز به ایران را به دلیل بدهی شرکت ملی گاز ایران به تامین کننده سابق گاز متوقف کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала