وزارت خارجه چین: تمدید "استارت 3" توسط روسیه و آمریکا کافی نیست

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг КНР возле консульства Китая в Хьюстоне
Флаг КНР возле консульства Китая в Хьюстоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
فو کونگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی اعلام نمود که روسیه و ایالات متحده آمریکا باید زرادخانه هسته ای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
به گزارش اسپوتنیک، مدیر وزارت کنترل تسلیحات، چین تمدید توافقنامه START-3 توسط روسیه و ایالات متحده آمریکا را گامی بسیار مهم می داند، اما معتقد است که این کافی نیست، دو ابرقدرت هسته ای باید به کاهش برگشت ناپذیر زرادخانه های هسته ای خود ادامه دهند.
فو کونگ، وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین در یک نشست خبری روز سه شنبه گفت: ما متوجه شدیم که روسیه و ایالات متحده آمریکا در حال انجام گفت‌وگوی استراتژیک هستند. اول، می‌خواهم بگویم که چین از تمدید استارت 3 استقبال می‌کند، که گام بسیار مهمی بود که ایالات متحده آمریکا در دوران دولت دونالد ترامپ با آن مخالفت کرد.
این دیپلمات در یک نشست توجیهی گفت: ما معتقد نیستیم که این کافی باشد، زیرا حتی پس از تمدید استارت-3، ایالات متحده آمریکا و روسیه با هم بیش از 90 درصد از سلاح های هسته ای موجود بر روی زمین را در اختیار دارند.
کارشناس: چین به مذاکرات خلع سلاح روسیه و آمریکا نخواهد پیوست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
کارشناس: چین به مذاکرات خلع سلاح روسیه و آمریکا نخواهد پیوست
وی تاکید کرد که اجماع بین‌المللی همچنان پابرجاست که روسیه و ایالات متحده آمریکا باید به کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود به شیوه‌ای غیرقابل برگشت و الزام‌آور قانونی ادامه دهند. اگر دو ابرقدرت هسته‌ای به کاهش (زرادخانه هسته‌ای) ادامه دهند، ما خوشحال می‌شوم. می خواهیم که انها میزان زرادخانه هسته ای را به سطح ما کاهش دهند، ما بارها این را گفتیم، این موضع ما است.
گفتنی است، پایین بودن تعداد کلاهک های هسته ای آمریکا در سال 2020 به لطف معاهدات استراتژیک کاهش تسلیحات تهاجمی با روسیه بود که پایین ترین تعداد در 60 سال گذشته می باشد. حداکثر تعداد کلاهک ایالات متحده در اوج جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی در سال 1967 برابر با 31255 کلاهک هسته ای بود.
پیمان استارت نو در حال حاضر بین روسیه و ایالات متحده در حال اجرا است، که تعداد کلاهک های هسته ای موجود برای هر طرف را تا 1550 کلاهک محدود می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала