دادگاهی در کانادا ایران را به غرامت 107 میلیون دلاری به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی محکوم کرد

© Photo / IRNAدادگاهی در کانادا ایران را به غرامت 107 میلیون دلاری به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی محکوم کرد
دادگاهی در کانادا ایران را به غرامت 107 میلیون دلاری به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
دادگاه عالی آنتاریوی کانادا ایران را به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی به پرداخت 107 میلیون دلار غرامت محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از انادولی، در پی شکایت 6 نفر از 63 شهروند کانادایی که در هواپیمای مسافربری "بوئینگ 737" متعلق به خطوط هوایی اوکراین که ایران در 8 ژانویه 2020 سرنگون کرد، جان خود را از دست دادند، اعلام شد.
بر این اساس، قاضی ادوارد بلوبابا از دادگاه عالی آنتاریو 100 میلیون دلار غرامت جزایی برای تقسیم در بین وارثان شش قربانی تعیین کرد.
قاضی دادگاه در این حکم برای خسارات مادی و آسیب های روحی وارده به خانواده‌های بازماندگان به اضافه هزینه‌های دادگاه شاکیان تعیین کرده است.
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
دستور رئیس جمهور ایران در مورد پرونده هواپیمای اوکراینی
- دارایی‌های ایران در خارج از کشور توقیف می‌شود. مارک آرنولد، وکیل شاکیان این پرونده ( شاهین مقدم، مهرزاد زارعی، علی گرجی و سه نفر دیگر که از ترس انتقام‌جویی ایران نامشان را فاش نکردند) در گفتگو با شبکه "CBC" گفت که هر کاری که لازم باشد برای جمع آوری ارقام غرامت انجام خواهند داد. آرنولد گفت که تیمش دارایی‌های ایران را در کانادا و خارج از آن توقیف خواهد کرد، زیرا ایران نفتکش‌هایی در کشورهای دیگر دارد. وی تصریح کرد که برای وصول غرامت و بدهی خانواده‌ها به مبارزه قانونی ادامه خواهند داد. آرنولد با اشاره به اینکه مبارزه حقوقی در این زمینه دو بعد متفاوت دارد، گفت ما در حال مبارزه فردی خود هستیم.اما دولت کانادا کاری را که باید انجام نمی دهد.
او از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا خواست که به خانواده‌های این افراد کمک کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала