در ایران چند میلیون تومان برای ایجاد شغل سرمایه‌گذاری می شود؟

© AP Photo / Vahid Salemiایجاد اشتغال خرد
ایجاد اشتغال خرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
امروزه کسب‌وکارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای خوداشتغالی، ایجاد اشتغال و درآمد تلقی می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، بهزاد مهرکش، مشاور و دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور فرهنگی و رسانه در شبکه فضای مجازی توییت کرد که با سرمایه یک تا ۱۰ میلیون تومان چه مشاغلی می‌توانید ایجاد کنید؟ کجا آموزش لازم را ببینید؟ چه مزایایی دارد؟
در این توییت، فهرستی از مشاغل با سرمایه‌ای بین یک تا ۱۰ میلیون تومان معرفی شده است. مشاغلی از جمله نقاشی با رزین، تولید شمع‌های زینتی، تولید عروسک بافتنی، نقاشی روی سفال و خشک کردن میوه و سبزی.
معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آبان‌ماه امسال فهرستی از تعداد کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی اعلام کرد که در آن ۳۲۵ رسته شغلی عنوان شده است. بر این اساس در بخش صنایع دستی ۵۷ رسته شغل، در بخش فرش دستباف و رشته‌های مرتبط به صنایع ۱۷ رسته شغلی، در بخش تولیدی، صنعت و خدمات ۶۵ رسته شغلی، در امور تولیدات دامی و کشاورزی ۶۰ رسته شغلی و در حوزه فرهنگی و هنری ۱۳۱ رسته شغلی ثبت شده است.
امروزه کسب‌وکارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای خوداشتغالی، ایجاد اشتغال و درآمد تلقی می‌شود. این نوع مشاغل به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی و امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و بسیاری فواید کمک شایانی می‌کند.
دولت سیزدهم با وعده ایجاد اشتغال وارد کارزار شد، در همین راستا طرح‌های مختلفی از جمله زیست بوم اشتغال، پلتفرم اشتغال و اختصاص خط اعتباری در حال اجراست. ضمن اینکه صدور مجوزهای کسب‌وکار خرد در مدت سه روز نیز کلید خورد.
در این راستا و به دلیل اهمیت مشاغل خرد و خانگی به عنوان یکی از راهبردهای مهم سیاست‌های اشتغال کشور، مقرر شده است تا مجوز مذکور (بدون در نظر گرفتن شرایط خاص دستورالعمل مربوطه) برای پشتیبانان مشاغل خانگی صادر شود. بر این اساس پشتیبانانی که تمایل به دریافت مجوز مذکور دارند می‌توانند با مراجعه به اداره‌های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها آمادگی خود را اعلام کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала