جنبش انصارالله یمن: کشتی اماراتی تجهیزات نظامی منتقل می‌ کرد + فیلم و عکس

© Photo / IRNAجنبش انصارالله یمن: کشتی اماراتی تجهیزات نظامی منتقل می‌کرد
جنبش انصارالله یمن: کشتی اماراتی تجهیزات نظامی منتقل می‌کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
یحیی سریع، سخنگوی ارتش جنبش انصارالله یمن ابعاد و اطلاعات جدیدی در مورد کشتی توقیف شده اماراتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، یحیی سریع در این باره اعلام کرد: نیروهای ما این کشتی را در حالی که در حال انتقال تجهیزات نظامی برای حمله به مردم یمن بود، رصد کردند و- تصمیم گرفته شد،‌ این کشتی توقیف و به بندر حدیده انتقال داده شود.
به گفته سخنگوی ارتش یمن توقیف کشتی در چارچوب دفاع مشروع و قانونی از خود صورت گرفت.
سرتیپ یحیی سریع قبل از آن ادعای متجاوزان مبنی بر اینکه کشتی یک کشتی باری عادی بود، را بی پایه و اساس دانسته و افزود: ما به امارات متحده عربی می‌گوییم که نیروهای مسلح ما توانایی پاسخگویی به متجاوزان را دارند، ائتلاف متجاوز باید تجاوزات خود را متوقف کند و عملیات خاصی در خشکی و دریا در پیش است.
به گفته سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله یمن: این اولین باری است که عملیاتی نظامی در پهنه دریا انجام گرفته است و آنرا جزو ماموریت‌های دینی و ملی خود در قبال یمن می‌دانیم.
وی افزود تمامی جنگ افزارهای موجود در داخل این کشتی برای استفاده علیه مردم یمن بوده است. ما پیش از این هشدار داده بودیم که تردیدی در انجام عملیاتی از این دست به خود راه نخواهیم داد.
سریع تاکید کرد: گزینه‌های مناسب برای پاسخ دادن به تجاوزات را داریم، گزینه‌ها و ظرفیت‌های مناسب در کنار اراده را جهت مقابله با هر نوع تجاوزی داریم و در چارچوب دفاع مشروع آن را به کار خواهیم گرفت.
وی افزود: عملیات مذکور در آب‌های یمن انجام گرفته نه آب‌های عربستان و امارات، پس ائتلاف به حماقت‌های خود پایان دهد.
پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله یمن اطلاع داده بود که کشتی نظامی امارات در آب های یمن توقیف شده است و این کشتی حامل تسلیحات نظامی است.
طبق اطلاعات سخنگوی نیروهای مسلح انصارلله یمن کشتی اماراتی پس از ورود غیرقانونی به آب های یمن شناسایی و توقیف شد و این کشتی به منظور انجام اقدامات خصمانه به آبهای یمن ارسال شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала