اظهارات رئیس جامعه مدرسین قم در خصوص پیری جمعیت +عکس

© IRNAایستگاه‌های ورزش در بوستان های تهران
ایستگاه‌های ورزش در بوستان های تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
رئیس جامعه مدرسین قم عنوان کرد در صورت پیری جمعیت مجبور به پذیرش مهاجر خواهیم شد.
به گزارش اسپوتنیک، راهکار رئیس جامعه مدرسین قم در خصوص عدم رشد جمعیت که آن را در دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران بیان کرده، با واکنش کاربران فضای مجازی همراه شده است.
برخی سایت‌های خبری ایران در این‌باره نوشتند: "سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین قم در میان جمعی از مدرسین حوزه علمیه قم و با حضور رئیس جمهوری ‌ایران گفت جمعیت مسئله اساسی امروز جامعه است و اگر امروز برای حل و رفع آن فکر نشود، فردا دیگر کاری از دست‌شان ساخته نیست و در صورتی که روند کنونی رشد جمعیت اصلاح نشود، سال‌های آینده با پیری جامعه مواجه می‌شویم و مجبوریم از خارج کشور مهاجر بپذیریم."
جمع کثیری از کاربران در کنار تایید این مسئله و اظهار نگرانی بابت کمبود جمعیت جوان در کشور، مشکلات اقتصادی و معیشتی جاری در زندگی کنونی را مهمترین عامل در کم شدن جمعیت می‌دانند. برخی از این کاربران بر این عقیده‌اند که اگر دولت حمایت مالی خود را در قالب طرحی قانونی به اجرا برساند، خانواده‌های زیادی با حمایت از طرح کثرت جمعیت اقدام به فرزندآوری خواهند کرد.
عده‌ای از کاربران نیز عنوان می‌ کنندکه تنها مسائل مالی و اقتصادی مطرح نیست و در دنیای مدرن امروزی که بسیاری از چهارچوب‌های اخلاقی شکسته شده، قادر به تربیت اصولی فرزندان خود نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала