گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ارمنستان

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
رئیس‌ جمهور ایران در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان، ارتباط و گفت‌وگوهای مستمر دو کشور در سطوح مختلف را ضروری دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران، ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در تماس تلفنی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت: حساسیت شرایط منطقه قفقاز اقتضا می‌کند که کشورهای منطقه بطور منظم موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.
رئیسی تصریح کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها است. ‌تهران در این چارچوب از حق حاکمیت ارمنستان بر همه خاک و راه‌های مواصلاتی عبوری از آن کشور حمایت می‌کند.
Укладка железнодорожного полотна при строительстве Крымского моста - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
هزینه ۲۰۰میلیون دلاری ساخت خط آهن ارمنستان در مرز ایران
رئیس جمهور ایران با تاکید بر آمادگی تهران برای افزایش فعالیت‌های تجاری در ایروان اظهار داشت: سطح تبادلات اقتصادی دو کشور کمتر از ظرفیت‌های موجود بوده و لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی فعال‌تر شده و گام‌های بلندی در مسیر تامین منافع دو کشور بردارد.
نخست وزیر ارمنستان در این گفت‌و‌گو تصریح کرد: مصمم هستیم مناسبات و تعاملات اقتصادی با ایران را در تمامی زمینه‌ها افزایش داده و کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را فعال تر از گذشته کنیم.
پاشینیان افزود: پروژه های زیادی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی در ارمنستان وجود دارد و از حضور بیشتر این شرکت‌ها در اجرای پروژه‌های زیربنایی استقبال می‌کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала