روسیه امیدوار است که بیانیه جلوگیری از جنگ هسته ای، تنش ها را کاهش دهد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه امیدوار است که بیانیه جلوگیری از جنگ هسته ای، تنش ها را کاهش دهد
روسیه امیدوار است که بیانیه جلوگیری از جنگ هسته ای، تنش ها را کاهش دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، روسیه امیدوار است بیانیه پنج قدرت هسته ای مبنی بر جلوگیری از جنگ اتمی، به کاهش تنش کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی این وزارتخانه نوشت: "امیدواریم در شرایط دشوار کنونی امنیت بین‌المللی، تصویب چنین بیانیه‌ای از سوی رهبران قدرت‌های هسته‌ای به کاهش سطح تنش بین‌المللی، مهار رقابت تسلیحاتی و به اعتمادسازی و تشکیل اساس نظارت بر سلاح های تهاجمی و تدافعی در تعامل بین آنها و همچنین اقداماتی برای کاهش خطرات در آینده، کمک کند ".
 موشک های بالستیک و کروز روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
آمریکا نمی تواند موشک های هسته‌ای روسیه را بزند
امروز در بیانیه پنج قدرت هسته ای، یعنی روسیه، آمریکا، چین، فرانسه و انگلیس که در سایت کرملین منتشر شده، آمده است:" اعلام می داریم که جنگ هسته ای برنده ای ندارد، این نوع جنگ هرگز نباید به راه بیفتد. از آنجا که استفاده از تسلیحات هسته ای می توان عواقب گسترده ای خواهد داشت، تاکید می کنیم که سلاح هسته ای، تا زمانی که وجود دارد، باید در خدمت اهداف دفاعی و دفع تجاوز و همچنین جلوگیری از جنگ باشد." در این بیانیه بر عدم اشاعه تسلیحات هسته ای تاکید دارد. بر اساس این بیانیه، روسیه، چین، ایالات متحده، انگلیس و فرانسه قصد دارند به دنبال رویکردهای دیپلماتیک برای اجتناب از رویارویی نظامی باشند. در این سند ذکر شده که پنج قدرت هسته ای بر این باورند که جلوگیری از وقوع جنگ بین کشورهای دارای سلاح هسته ای از اولویت ها است و آن را مسئولیت اصلی می دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала