رهبر چپ گرایان فرانسه خواستار خروج این کشور از ناتو شد

© East News / Christophe Guibbaud/ABACAPRESS.COMژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپ افراطی "فرانسه رام نشدنی"
ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپ افراطی فرانسه رام نشدنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپ افراطی "فرانسه رام نشدنی"، که اعلام کرده قصد دارد دوباره برای احراز سمت ریاست جمهوری فرانسه مبارزه کند ، خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شده و اظهار داشت این امر باید به کاهش تنش در حوزه روابط بین الملل کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، ملانشون در آخرین انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در دور اول بیش از 19 درصد آرا را به دست آورد اما نتوانست به مرحله دوم رای گیری راه یابد. در سال 2022 او می تواند برای سومین بار در رقابت های ریاست جمهوری شرکت کند.
ملانشون در توییتر نوشت: "من طرفدار خروج از ناتو هستم. ما به تنش زدایی نیاز داریم."
بورل درخواست پایان دادن به گسترش ناتو به سمت شرق را غیرقابل قبول می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2021
بورل درخواست پایان دادن به گسترش ناتو به سمت شرق را غیرقابل قبول می داند
این سیاستمدار همچنین در مصاحبه رادیو "فرانس اینتر" ، گفت که خروج از ناتو به فرانسه این امکان را می دهد که در "ماجراجویی های نظامی آمریکایی های شمالی" شرکت نکند.
او در این مصاحبه تاکید کرد: "روسیه شریک است. من موافق نیستم که از آن دشمن بسازم. من موافق نیستم به قولی که به رهبران روسیه داده شد - زمانی که به آنها گفته شد که پایان پیمان ورشو و بلوک شوروی منجر به ظاهر شدن ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه نخواهد شد" خیانت کنم... برای اولین بار در تاریخ معاصر، یک امپراتوری بدون بحث درباره نحوه تقسیم نتایج این حادثه فروپاشید.
ملانشون همچنین گفت که پس از پیوستن کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به ناتو، روسیه احساس "خطر" کرده است. به همین دلیل، او معتقد است که اوکراین نباید به این اتحادیه بپیوندد.
ملانشون گفت که تنش زدایی باید اساس خط مشی سیاسی شود. او خاطرنشان کرد که با "جنگ سرد جدید" مخالف است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала