ایران خواستار پایان یافتن سانسور مطالب مربوط به سردار سلیمانی شد

© AP Photo / Amr Alfikyتلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام
تلاش برخی از نهادها در ایران برای فیلتر اینستاگرام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در نامه‌ای خطاب به مدیران پلتفرم‌های متا و اینستاگرام، خواستار پایان دادن به سانسور مطالب مربوط به سردار سلیمانی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، هم‌زمان با دومین سالگرد سردار قاسم سلیمانی مدیرکل حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در نامه‌ای خطاب به مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پلتفرم کورپوریشن به همراه رونوشت برای آدام موسری، رئیس اینستاگرام و جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده، حذف و سانسور تصاویر و مطالب مرتبط با سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس را با هیچ‌یک از معیارهای بین‌المللی سازگاری ندانست.
رایت شوکت مسلمانی، سیف دین قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2019
گزارش و تحلیل
رایت شوکت مسلمانی، سیف دین قاسم سلیمانی
گزیده‌ای از متن نامه مدیرکل حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به مدیران متا و اینستاگرام به این شرح است:
موضوع این نامه دفاع از حقوق میلیون‌ها کاربر ایرانی و علاقمندان به ایران در یکی از پلتفرمهای تحت مدیریت جنابعالی است، کاربرانی که به ناحق و بدون هیچ توجیه منطقی، از گرامیداشت قهرمان ترور شده خود، یعنی ژنرال قاسم سلیمانی که پرچمدار مبارزه با تروریزم و خشونت در جهان بود، به شکل بی‌سابقه‌ای منع شده‌اند.
در پی این حمله تروریستی، در حالیکه ملتهای زیادی در منطقه در غم و اندوه بودند، در یک سانسور آنلاین گسترده که در تاریخ شبکه‌های اجتماعی بی‌سابقه بود، اینستاگرام بدون توجه به قوانین بین‌المللی، شروع به حذف تمام محتواهای مرتبط با این شهید کرد. از آن زمان تاکنون، میلیون‌ها کاربر ایرانی و غیرایرانی اینستاگرام از به اشتراک گذاشتن تصاویر، متن‌ها و هر نوع اطلاعات مرتبط با این قهرمان محبوب خود منع شده‌اند. اکانت کاربرانی که تحت تاثیر این سانسور شدید قرار گرفته‌اند صرفا با دریافت پیامی مبنی بر اینکه"شما مقررات و چارچوب‌های پلتفرم را نادیده گرفته‌اید" حذف شده و هیچ توضیحی در این خصوص و هیچ راهنمایی برای نحوه بازیابی اکانت به آنها داده نشده است.
قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
توئیت معترضانه مشاور امنیت ملی عراق در سالگرد سردار سلیمانی
در بخش انتهایی این نامه آمده است: با در نظر گرفتن قواعد بین‌المللی حاکم بر اینترنت، به عنوان بخش حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، رسما از شما می‌خواهم:
1- توضیحات کافی و منطق حاکم بر این سیاست غیر سازنده ارائه شود.
2- تمامی اکانتهای حذف یا معلق شده و پستهای حذف شده بازیابی شود.
3- اطمینان حاصل شود که چنین اتفاقاتی در آینده بروز نخواهد کرد.
ما همیشه آمادگی لازم برای شکل‌گیری کانال ارتباطی مشترک را داریم و منتظر دریافت پاسخ فوری آن شرکت در این خصوص هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала