اولین ثبت مرگ و میر بر اثر ابتلا به سویه امیکرون در کره جنوبی

© AP Photo / Ahn Young-joon کرونا در کره جنوبی
 کرونا در کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
رسانه: مراکز بهداشتی در گوانگجو اعلام کردند که تست امیکرون دو بیمارکرونایی که چندی پیش درگذشتند، مثبت بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری " یونهاپ"، مراکز بهداشتی در گوانگجو اعلام کردند که تست امیکرون دو بیمارکرونایی که چندی پیش درگذشتند، مثبت بوده است. آنها ساکنان 90 ساله گوانگجو در جنوب کره جنوبی بودند.
اینها اولین موارد مرگ بر اثر ابتلا به سویه امیکرون کرونا در کره جنوبی است.
مقام های بهداشتی در کره جنوبی می گویند که شمار مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا در داخل کشور در حال افزایش بوده است. به گفته مسئولان این کشور، تا شنبه ۹۰ نفر مبتلا به سویه اومیکرون شناسایی شده بود که ۶۷ نفر از آنها یا بیش از ۷۰ درصد در داخل کشور ویروس به آنها سرایت کرده بود.
گفتنی است، این سویه از ویروس کرونا در حالی در کره جنوبی در حال پخش شدن است که این کشور با شدیدترین افزایش موارد ابتلا از زمان آغاز همه گیری مواجه است. شمار روزانه مبتلایان در برخی از روزهای هفته پیش از ۷ هزار نفر در روز فراتر رفت. روز شنبه ۶۶۸۹ نفر مبتلای تازه گزارش شد.
بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
ابتلای ۴۸ نفر در ایران به اُمیکرون طی دو هفته اخیر
چندی پیش، دولت کره جنوبی پس از افزایش موارد ابتلا به کرونا، تصمیم گرفت تا قوانین فاصله گذاری اجتماعی را افزایش دهد. حال با شیوع سویه جدید کرونا به نام "اُمیکرون" این کشور اعلام کرده تجمع‌ها و دور‌های خصوصی را به چهار نفر محدود کرده و سازمان‌ها و تأسیسات مختلف چند کاربردی نیز بایستی در ساعت ۸ تا ۱۰ شب تعطیل کنند.
شایان ذکر است که بر طبق آمارهای استخراجی در ایران، تعداد مبتلایان به سویه امیکرون کرونا در کشور تا دیروز به ۱۵۹ نفر رسیده و این فقط بیمارانی هستند که تست مثبت آنها تایید شده است.
امیکرون که قدرت سرایت بالاتری به نسبت سویه‌های قبلی ویروس کرونا و به خصوص دلتا دارد، اکنون در شهرهای مختلف کشور شناسایی می‌شود و مجموع مبتلایان به امیکرون تا تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ به ۱۵۹ مورد رسیده است.
از این تعداد، ۲۸ نفر در تهران، ۳ نفر در بوشهر، ۴۵ نفر در هرمزگان، ۳۵ نفر در مشهد، ۹ نفر در مازندران، ۴ نفر در بابل، ۹ نفر در اصفهان، ۶ نفر در زاهدان، ۸ نفر در یزد، ۳ نفر در تبریز، ۲ نفر در شیراز، ۳ نفر در قم، یک نفر در اراک، یک نفر در البرز، یک نفر در ارومیه و یک نفر در شهرکرد مبتلا به امیکرون شناسایی شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала