۸۵ درصد محصولات کشاورزی ایران به اوراسیا صادر می شود

© Sputnik / Maksim Bogodvid ۸۵ درصد محصولات کشاورزی ایران به اوراسیا صادر می شود
۸۵ درصد محصولات کشاورزی ایران به اوراسیا صادر می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان گیلان اطلاع داد که ۸۵ درصد محصولات کشاورزی ایران به اوراسیا از طریق مرز آستارا انجام می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمد ابراهیم محمدی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: عمده محصولاتی که از کشور روسیه وارد ایران می‌شود معمولاً چوب و غلات است.
وی با اشاره به اینکه عمده محصولاتی که ایران به خارج از کشور از طریق مرز آستارا صادر می‌کند بیشتر سبزی، سیفی جات و انواع میوه در فصل‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما صادرات کیوی داریم و در همین فصل کاهو، فلفل دلمه، محصولات گلخانه‌ای و بادمجان از استان‌های مختلف کشور وارد آستارا شده و از این مرز به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود.
محمدی با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد محصولات کشاورزی ایران به کشورهای اوراسیا از طریق مرزهای آستارا صادر می‌شود، افزود: وظیفه ما این است که از محصولات کشاورزی که در باغات استان و منطقه تولید می‌شود بازدید داشته و به دقت همه آنها را تحت کنترل داشته باشیم.
رئیس سازمان غذا و داروی ایران: محصولات کشاورزی سالم هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
رئیس سازمان غذا و داروی ایران: محصولات کشاورزی سالم هستند
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه محصولات کشاورزی تولید شده در استان گیلان تحت نظارت کلینیک‌های تخصصی گیاه پزشکی ما هستند، گفت: گواهی بهداشتی که برای محصولات صادر می‌شود بعد از تأیید و پر شدن فرم شماره یک انجام شده و ما می‌توانیم برای محصولات کشاورزی گواهی بهداشتی صادر و برای کشورهای مقصد اوراسیا از جمله آذربایجان و گرجستان نیز صادر کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر محموله از سایر استان‌های کشور وارد مرز آستارا شود، در همان استان کنترل‌های لازم صورت گرفته و فرم شماره یک توسط کلینیک‌های گیاه پزشکی استان‌های مبدأ تولید و به درخواست کشورهای اوراسیا انجام می‌شود، گفت: در مرز آستارا نیروهای مستقر قرنطینه نباتی فقط عمل فک پلمپ را نیز انجام می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала