ورود واکسن "نورا" به بازار ایران

CC BY 4.0 / IRNA / بهرام عین اللهی
بهرام عین اللهی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
بهرام عین اللهی: منتظریم که واکسن‌های داخلی به تایید سازمان جهانی بهداشت برسد تا صرفا نیاز به تزریق استرازنکا برای سفر به سایر کشورها نباشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز 2 ژانویه (یکشنبه)، اظهار داشت که اومیکرون در کشور افزایش نداشته است.
وی در ادامه افزود: "وکسن "نورا" در یک ماه آینده وارد بازار می شود و منتظریم که واکسن‌های داخلی به تایید سازمان جهانی بهداشت برسد تا صرفا نیاز به تزریق استرازنکا برای سفر به سایر کشورها نباشد. واکسن نورا یکی از واکسن های جدید است که با واکسن های قبلی متفاوت است و در ساخت آن، از پروتئین نوترکیب استفاده شده و تجربه جدیدی برای کشور رقم زده و با بررسی هایی که انجام شده، یکی از بهترین واکسن ها شناخته شده است.
 واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.01.2022
دانشمندان ژاپنی واکسن مادام العمر کرونا را می سازند
این واکسن تا یک ماه آینده وارد عرصه خدمت می شود و امیدواریم با ورود این واکسن آسودگی خاطر مردم از حیث واکسیناسیون بیش از پیش فراهم شود. تاکنون چهار نوع واکسن را تولید و تایید کردیم و و نورا پنجمین واکسن است با توجه به اینکه انواع واکسن با پلتفرم های مختلف داریم تصور می شود که در آینده ای نزدیک نیاز به واردات نباشد.
حمایت از واکسن های داخلی ادامه دارد، زیرا این موضوع یکی از مصوبات ستاد ملی کرونا است. تاکنون حدودا ۳۰ میلیون دُز واکسن ایرانی وارد عرضه خدمت شده و واکسن نورا نیز ظرف یک ماه آینده وارد بازار می شود.
درخصوص کمبود واکسن آسترازنکا در برخی مراکز واکسیناسیون، واکسن آسترازنکا اکنون در وضعیت استثماری قرار گرفته و مردم به دلیل اینکه بتوانند با تزریق این واکسن به کشورهای دیگر سفر کنند، به دنبال تزریق آن هستند.
ما در حال حاضر به دنبال تایید واکسن های ایرانی هستیم، واکسن برکت نیز مراحل اساسی را طی کرده است. از نظر تاثیرگذاری نیز تفاوتی بین آسترازنکا و سایر واکسن ها وجود ندارد. سازمان جهانی بهداشت باید در این زمنیه مداخله کند تا اسم واکسن ها مبنا قرار نگیرد و فقط چند واکسن، منحصربفرد معرفی نشود. از این رو منتظر هستیم که واکسن های داخلی تایید شود تا صرفا نیاز به تزریق استرازنکا برای مسافرت کردن نباشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала