برگزاری جشن جمعی از گردشگران ایرانی در وان +عکس

© REUTERS / Ricardo MoraesЛюди на пляже Копакабана во время новогоднего салюта в Рио-де-Жанейро
Люди на пляже Копакабана во время новогоднего салюта в Рио-де-Жанейро  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
تعداد زیادی از گردشگران ایرانی قبل از سال نو میلادی در شهر وان ترکیه حاضر شدند.
به گزارش اسپوتنیک، برپایی جشن سال نو میلادی توسط گردشگران ایرانی در وان ترکیه با واکنش کاربران فضای مجازی همراه شده است. بسیاری از گردشگران ایرانی شب قبل از سال نو در وان حاضر شدند و آغاز سال ۲۰۲۲ را در سالن‌های تفریحی و هتل‌های محل اقامتشان جشن گرفتند. این در حالی‌ست که دو روز پیش، تنها در یک روز، ۵ هزار نفر از ایرانیان وارد این شهر شدند تا شب سال نو را در وان سپری کنند.
برخی سایت‌ها در این‌باره و در خصوص مردم ایران چنین می‌نویسد: "به دلیل وجود محدودیت، مردم ایران با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند و تنها دنبال بهانه‌ای برای خوشحالی و فرار از محدودیت‌ها هستند."
تعدادی از کاربران، ایرانیان را مردمی غنی می‌دانند اما آن‌ها را به فرار از محدودیت‌ها متهم می‌کنند. عده‌ای از کاربران می‌گویند از زمانی که آب دریاچه ارومیه خشک شده، گردشگری در شمال غرب ایران از رونق افتاد و مردم بیشتر به سمت مناطقی همچون وان ترکیه و کردستان عراق روانه می‌شوند. آنها به دلیل آزادی بیشتر این مناطق را جایگزین مناطق تفریحی ایران کردند.
کاربرانی نیز با حمایت از رفتار این گردشگران بیان می‌کنند که شرایط برگزاری چنین جشن‌هایی در وطن خودشان وجود ندارد به همین دلیل به آنها حق می‌دهندکه برای چنین مواقعی به خارج از کشور سفر کنند. برخلاف این کاربران جمعی دیگر بر این عقیده‌اند که جمعیت زیادی از ایرانیان دچار غرب‌زدگی شده‌اند و برای برگزاری جشن و پایکوبی به بهانه سال نو میلادی که مختص اقلیت‌های مذهبی در ایران است به شهرهای مرزی هجوم می‌برند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала