افزایش تولید نفت ونزوئلا بازارهای نفتی را شگفت زده کرده است

© Photo / IRNAافزایش تولید نفت ونزوئلا بازارهای نفتی را شگفت زده کرده است
افزایش تولید نفت ونزوئلا بازارهای نفتی را شگفت زده کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
تارنمای آمریکایی اویل‌پرایس نوشت که ونزوئلا با افزایش تولید نفت خود، بازارهای نفتی را شگفت زده کرده است که بخشی از این افزایش، مرهون کمک های ایران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تارنمای اویل‌پرایس خاطرنشان کرد با وجود چند دهه تحریم های سخت آمریکا و زیرساخت های در حال فروپاشی انرژی، شرکت ملی نفت ونزوئلا با گزارشی در مورد افزایش قابل توجه تولید نفت خام برای نوامبر ۲۰۲۱ (آبان)، ناظران را متحیر کرده است.
گزارش ماهانه بازار نفت اوپک برای دسامبر ۲۰۲۱ (آذر) نشان می دهد که ونزوئلا به طور متوسط روزانه ۸۲۴ هزار بشکه نفت در روز از ماه نوامبر ۲۰۲۱ تولید کرده است.
خاموشی در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
حمله به سیستم برق ونزوئلا، بخش بزرگی از این کشور را در خاموشی فرو برد
این نمایانگر افزایش ۹ درصدی در مقایسه با یک ماه قبل است و تقریبا دو برابر ۴۳۴ هزار بشکه در روز در مدت مشابه سال قبل است.
این میزان، به طور قابل توجهی بیش از ۵۶۹ هزار بشکه در روز تولید نفتی در جریان سال ۲۰۲۰ است و تنها کمتر از یک میلیون بشکه تولید روزانه در سال ۲۰۱۹ است.
افزایش تولید نفت ونزوئلا را می توان به طیفی از عوامل ارتباط داد که صد البته کمک های فنی و مواد رقیق کننده ارائه شده از سوی ایران حائز اهمیت است.
قرارداد بین کاراکاس و تهران برای تقویت تولید نفت خام ونزوئلا و افزایش تولید این کشور در نوامبر ۲۰۲۱ از اهمیت بالایی برخوردار است.
در آن ماه، شرکت ملی نفت ونزوئلا چهارمین محموله مواد رقیق کننده از تهران را از زمان آغاز آن سال دریافت کرد.
شرکت ملی نفت ونزوئلا از عرضه پایدار میعانات گازی ایران به عنوان فرصتی برای افزایش تولید نفت خام فوق سنگین در کمربند اورینوکو استفاده می کند.
این شرکت کمک هایی از شرکت ملی نفت چین برای تقویت عملیات خود بهره مند می شود.
از دیگر دلایل اصلی افزایش تولید نفت ونزوئلا، توانایی شرکت ملی نفت این کشور برای مستهلک کردن و تسویه بدهی های معوقه با شرکت های خدمات نفتی محلی بوده است. این مساله باعث افزایش چشمگیر در حفاری، تعمیر چاه و دیگر فعالیت های توسعه شده است.
برای هفته اول دسامبر ۲۰۲۱، شرکت ملی نفت ونزوئلا اعلام کرد به طور متوسط ۹۳۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است. این مورد توام با افزایش تولید نفت در ماه نوامبر نشان می دهد که تحریم های سخت واشنگتن که دسترسی ونزوئلا به بازارهای جهانی انرژی و سرمایه را هدف قرار داده و بخشی از سیاست فشار حداکثری آمریکا را تشکیل می دهد، شکست خورده است
ونزوئلا نه تنها با کمک ایران، چین و روسیه توانسته بخش هیدروکربنی متلاشی شده خود را بازسازی کند و به صادرات نفت خام در مغایرت با تحریم های آمریکا ادامه دهد، بلکه همچنین اقتصاد فروپاشیده این کشور نیز این سال برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ رشد خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала