گزیده بیانیه‌های‌ مقامات و شخصیت‌های ایران و جهان در سالگرد سردار سلیمانی

CC BY 4.0 / sayyed shahab-o- din vajedi / Sardar Qasem Soleimaniراه اندازی سایت بین‌المللی «ژنرال سلیمانی»
راه اندازی سایت بین‌المللی «ژنرال سلیمانی»  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
در دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی مقامات و شخصیت‌های ایران و جهان در بیانیه‌های مختلف به تشریح دیدگاه خود در خصوص فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پرداختند.
اسپوتنیک - آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران "صدق" و "اخلاص" را خلاصه و نماد و نمایه مکتب سلیمانی دانست و افزود: سلیمانی عزیز، ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بود و هست.
یوگنی گونچارف، افسر امنیتی روسیه در گفت‌و‌گو با ایرنا، با بیان خاطراتی از آشنایی خود با سردار قاسم سلیمانی در سوریه، از وی به عنوان فرمانده شجاع و قهرمانی که نامش هیچگاه از یادها نخواهد رفت، یاد کرد.
رایت شوکت مسلمانی، سیف دین قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2019
گزارش و تحلیل
رایت شوکت مسلمانی، سیف دین قاسم سلیمانی
حمیدرضا مقدم فر، مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم هیچگاه خلاف آنچه که می‌گفت عمل نمی‌کرد و در مسیر عمل به اعتقادات خود همواره بر اساس ولایتمداری و ارزش‌ها حرکت کرد.
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده قدس سپاه در مراسم دومین سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی در زمینه های مختلف جلودار بود و یکی از عرصه هایی که ایشان به صورت برجسته در آن جلودار بودند برقراری ارتباط بین میدان و دیپلماسی بود.
عادل عبدالمهدی، نخست وزیر پیشین عراق که قرار بود آخرین میزبان سپهبد قاسم سلیمانی در بغداد باشد، در خصوص فرمانده پیشین سپاه قدس تصریح کرد: شهید دوراندیش بود و همیشه راهبردی به مسائل می نگریست و همواره نکات مثبت و منفی هر تحولی را که مطرح می‌شد، بیان می‌کرد.
حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ایران در آستانه دومین سالگرد سپهبد قاسم سلیمانی در پیامی تاکید کرد: سالگرد شهادت سردار سلیمانی، هم اندوه از دست دادن فرماندهی شجاع و فداکار را زنده می کند و هم فرصتی برای تأمل و درس آموزی برای همه ما فراهم می آورد.
بتول‌سادات موسوی، دختر عباس موسوی، دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان در گفتگو با وب‌سایت خبری العهد اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی مردی افسانه‌ای و عاشق خانواده‌های شهدا بود و به آنها رسیدگی می‌کرد.
Выставка цифровой живописи, посвященная памяти генерала Касема Солеймани в Тегеране - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
چندرسانه ای
نمایشگاه نقاشی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی
لوسی آسکه نیان، نماینده مسیحی مجلس ملی سوریه درباره دستاوردهای فرمانده پیشین سپاه قدس بیان داشت: نمی‌توان دستاوردهای شهید قاسم سلیمانی را در زمان محدودی اعلام کرد بلکه می‌توانیم بگوییم که این دستاوردها در نتیجه وضعیت انباشته‌ای است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مقاومت این کشور در برابر اشغال عراق توسط آمریکا و حتی شهادت آن، آغاز شده است.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در سالگرد ترور سردار سلیمانی تصریح کرد: بزرگترین ظلم به حاج قاسم، تقلیل دادن او از یک مکتب و مدرسه درس‌آموز به سطح یک ژنرال شجاع و یک فرد مبارز است. امروز به برکت خون شهید سلیمانی و شهدای مخلصی چون ابومهدی المهندس، آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه قرار گرفته و با پشتیبانی ملت‌های منطقه، ان‌شاءالله این امر به زودی و به طور کامل محقق خواهد شد.
به نقل از العهد، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در یک سخنرانی به مناسبت دومین سالگرد سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بیان داشت: شهید قاسم سلیمانی از ایران به عراق آمد تا در کنار ما بجنگند و خون پاکش خاک عراق را سیراب کند. از بغداد و از خاک عراق کمال تقدیر و تشکر را از جمهوری اسلامی ایران داریم.
سردار سرتیپ دوم پاسدار سپاه رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
سخنگوی سپاه: مهمترین انتقام از قاتلان سردار سلیمانی عدم اجازه تحقق نقشه‌های آنان برای منطقه است
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیشین ایران نیز در توئیتی نوشت: جهان به مبارزان شجاعی مانند سلیمانی نیاز دارد نه جنگ افروزان ترسویی مانند ترامپ، نتانیاهو و شرکایشان.
مولوی محمدمختار مفلح، دبیرکل حزب نهضت اسلامی افغانستان در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: شهید سلیمانی در جهاد مسلمانان سوریه، فلسطین، عراق و دیگر کشورها بر علیه اشغالگران و گروههای تروریستی نقش مهمی ایفا می کرد. شهید سلیمانی یک تنه در برابر توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایستاد و به همین دلیل امریکا اقدام به ترور وی کرد.
نفیق الله آشیروف، مدیر شورای مفتیان روسیه در خصوص فرمانده پیشین سپاه قدس تصریح کرد: سردار قاسم سلیمانی فقط یک افتخار متعلق و محدود به ایران نیست بلکه افتخاری برای همه جهان اسلام است و محبوبیت وی حتی مرزهای جهان اسلام را هم در نوردیده و بخاطر اقدامات بزرگی که به ویژه در مبارزه با تروریست های داعش انجام داد، در سراسر جهان شناخته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала