نقش چرت زدن در تحریک خلاقیت

CC0 / Pixabay / چرت زدن
چرت زدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2022
اشتراک
توماس ادیسون در ۱۹ ژوئیه ۱۹۲۱ زیر درختی در ایالت مریلند چرت می‌زد. توماس ادیسون با رفتار ضد خواب خود مشهور بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "medicalinsider"، شواهد نشان می‌دهد که ادیسون احتمالاً خواب‌آلودگی را به عنوان راهی برای تحریک خلاقیت خود در نظر گرفته بود، گفته می‌شود که این مخترع با یک توپ در هر دست خود می‌خوابید، با این فرض که وقتی به خواب می‌رود توپ‌ها روی زمین می‌افتند و او را بیدار می‌کنند؛ بنابراین می‌توانیم افکاری را که در لحظه ورود به خواب عمیق داشتیم، به یاد بیاوریم، که اغلب آن‌ها را فراموش می‌کنیم.
اکنون محققان خواب معتقدند که تکنیک ادیسون چیز‌های زیادی را فاش کرده است. مطالعه جدیدی که اخیراً در Science Advances منتشر شده است نشان می‌دهد که ما با گذر از حالت نیمه بیداری که قبل از خوابیدن رخ می‌دهد، دوره کوتاهی از خلاقیت و بینش را تجربه می‌کنیم، مرحله به اصطلاح خواب N۱ یا مرحله ۱ که در طی آن چشم با سرعت به هم نمی‌خورد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که این حالت تاری بین خواب و بیداری که به عنوان توهمات هیپنوتیزمی شناخته می‌شود، ممکن است به ما کمک کند ایده‌های خلاقانه خود را راحت‌تر احضار کنیم.
 جوانان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2020
سایه‌افکنی نفت بر کارآفرینی و خلاقیت جوانان ایران
توماس ادیسون در ۱۹ ژوئیه ۱۹۲۱ زیر درختی در ایالت مریلند چرت می‌زد. در پس زمینه، رئیس جمهور ایالات متحده، وارن جی. هاردینگ، روزنامه‌ای را روی صندلی کمپینگ در کنار صنعتگر هاروی فایرستون می‌خواند. توماس ادیسون با رفتار ضد خواب خود مشهور بود.
در مورد تکنیک ادیسون، یعنی نگه داشتن توپ ها، این مطالعه جدید نشان داد که به اندازه کافی قانع کننده نبود، بنابراین شرکت کنندگان در این مطالعه به جای توپ ها، فنجان‌های شیشه‌ای کوچک را گرفتند. این مطالعه نشان داد که ۶۳ شرکت کننده زمانی که به خواب رفتند، فنجان را رها کردند. از این تعداد ۲۶ نفر حین مرحله N۱ فنجان را رها کردند و ۲۶ نفر پس از گذراندن مرحله N۱ این کار را انجام دادند، با این حال نتایج نشان می‌دهد که ما یک دوره خلاقانه کوتاه را درست قبل از خواب تجربه می‌کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала